Analizy

Europa: 500 tys. punktów click&collect w 2015 roku

źródło: Grupa Integer.pl

  • Opublikowano: 22 stycznia 2015, 07:14

    Aktualizacja: 22 stycznia 2015, 07:15

  • 0
  • Powiększ tekst

Według prognoz Deloitte w Europie w 2015 roku funkcjonować będzie 500 tys. punktów typu click&collect. Oznacza to wzrost w porównaniu do ubiegłego roku o 20%. Specjaliści z firmy badawczej sądzą, że w ten sposób po raz kolejny wzrośnie znaczenie punktów click&collect, które staną się jedną z podstaw oferty dostaw z e-sklepów.

Prognozy Deloitte na temat europejskich sieci click&collect są jedną z części raportu „Technology, Media & Telecommunications Predictions 2015. Analitycy wskazują na mnogość opcji dostawy towarów, jakie posiadają internetowi detaliści:

„Czas dostawy dla większości produktów nabywanych drogą online dostosowywany jest tak, aby utrzymać niskie koszty, ale niestety bardzo często odbiorcy nie ma w domu podczas wizyty kuriera. Istnieją jednak rozwiązania, które mogą usprawnić ten proces: towary mogą być pozostawiane u portiera lub dozorcy czy też przekierowane do sąsiada. Można też w taki sposób zaprojektować przesyłki, aby były one dopasowane do skrzynek odbiorczych”.

Wymienione metody odbioru nie zawsze są jednak dostępne i skuteczne, dlatego click&collect może okazać się bardziej efektywną opcją.

„Rosnąca popularność click&collect w niemal wszystkich krajach na świecie wynika nie tylko z dostępności i wygody, jaką gwarantują tego typu sieci. Punkty click&collect są doceniane także za to, że skutecznie rozwiązują problem ‘ostatniej mili’. Koszt finalnego etapu dostarczania towarów odbiorcy należy do najwyższych w całym procesie dostaw, co jest bardzo istotne na dynamicznie rosnącym rynku, jakim jest e-commerce i przy tak imponującej liczbie zamówień każdego dnia. Operatorzy pocztowi oraz firmy kurierskie już od dawna starają się minimalizować środki przeznaczone na ‘ostatnią milę’, a liczba nowo uruchamianych punktów click&collect potwierdza, że znaleziono efektywne rozwiązanie. Dysponujemy najbardziej rozwiniętą siecią automatycznych punktów click&collect w Europie – czyli Paczkomatami® InPost, mamy więc realną podstawę do tego, by nawiązywać partnerstwa zarówno z firmami kurierskimi, jak i operatorami pocztowymi. Na naszą korzyść przemawiają nie tylko obiecujące prognozy, ale także twarde statystyki: w ciągu zaledwie jednego dnia jesteśmy w stanie dostarczyć do Paczkomatów® 600-700 przesyłek, czyli 10 razy więcej niż kurier, przejeżdżając przy tym dwa razy mniej kilometrów” - komentuje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

Powiązane tematy

Komentarze