Informacje

fot. Materiały promocyjne
fot. Materiały promocyjne

Polacy stworzyli najdroższą grę mobilną w historii

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • 7 kwietnia 2015
  • 12:04
  • 1
  • Tagi: gaming gospodarka gry lifestyle
  • Powiększ tekst

Elektroniczna gra karciana „Earthcore” opracowywana przez wrocławskie studio Tequila Games ma najwyższy budżet ze wszystkich dotychczasowych polskich produkcji na urządzenia mobilne – twierdzą twórcy. Premiera zapowiadana jest na maj.

Trwają przygotowania do premiery nowej polskiej gry mobilnej „Earthcore: Shattered Elements”. Będzie to elektroniczna gra karciana (DCG, digital card game) na urządzenia mobilne z systemami iOS (iPhone, iPad) i Android. Docelowo zapowiadana jest również wersja na PC. Jak twierdzi producent gry, wrocławska firma Tequila Games, budżet „Earthcore” jest wyższy niż jakiejkolwiek innej dotychczasowej polskiej gry mobilnej. Przedstawiciele firmy nie zdradzają jednak szczegółów.

„Budżet gry zależy od czasu produkcji i wielkości zespołu. Rok z zespołem ok. 10 osób to pewnie kilkaset tysięcy do 1 mln zł” – wskazuje lead game designer w ATGames Artur Ganszyniec. Jego zdaniem polscy twórcy gier muszą kierować swoje produkty na inne rynku. „Rynek polski jako samodzielny w zasadzie nie istnieje – jeśli wypuszcza się grę, to na całym świecie i ewentualnie z polską wersją dodatkowo. Parę polskich gier mobilnych zostało zauważonych na świecie, ale nie ma tu gigantów utrzymujących się w TOP 50 czy TOP 10” - zauważa.

Prace nad „Earthcore” trwają od ponad 18 miesięcy. Gra pierwotnie miała zadebiutować na urządzeniach z systemem iOS (iPad i iPhone) już w marcu tego roku, jednak data premiery została przesunięta o 2 miesiące. Wersja gry na iOS jest już dostępna w Kanadzie i Holandii. Dodatkowy czas ma zostać wykorzystany na dopracowanie rozgrywki oraz dodanie do niej nowych elementów. Wersje na Androida oraz PC mają się ukazać w późniejszym terminie.

Wśród projektantów „Earthcore” jest Michał Oracz, znany polski twórca gier planszowych, takich jak „Neuroshima Hex” i „Tezeusz: Mroczna Orbita”, a także systemów RPG „Neuroshima” i „Monastyr”. Oracz jest autorem fabuły gry oraz współtwórcą mechanik rozgrywki. W zespole jest także Tomasz Jędruszek, malarz cyfrowy, który ilustrował karty do takich gier, jak „Magic: The Gathering” (od lat najpopularniejsza kolekcjonerska gra karciana świata) i „A Game of Thrones”. W produkcję zaangażowano również doświadczonych aktorów głosowych. Narratorem polskiej wersji językowej został Piotr Fronczewski.

Jednym z głównych bezpośrednich konkurentów rynkowym dla gry polskiego studia będzie bezpłatna sieciowa gra karciana „Hearthstone: Heroes of Warcraft”, wyprodukowana i udostępniana przez Blizzard Entertainment. Wg ostatniego raportu kwartalnego firmy w „Hearthstone” na tabletach i komputerach osobistych zagrało już ponad 25 mln osób z całego świata; trwają również prace nad wersją na smartfony. Wielokrotnie nagradzana gra „Hearthstone” należy do najwyżej ocenianych gier mobilnych ubiegłego roku.

Tequila Games Sp. z o.o. jest polską firma działającą w sektorze gier mobilnych, wyspecjalizowaną w produkcjach udostępnianych bezpłatnie do gry (free-to-play). Największym dotychczasowym sukcesem firmy jest gra „BattleFiends at Sea”. Łącznie różne produkcje Tequila Games pobierano ponad 100 mln razy.

PAP/ as/

Komentarze