Informacje

Gotowy odcinek trasy S2, części POłudniowej obwodnicy Warszawy, fot. GDDKiA
Gotowy odcinek trasy S2, części POłudniowej obwodnicy Warszawy, fot. GDDKiA

Trzy firmy wybudują Południową Obwodnicę Warszawy za ponad 2,5 miliarda złotych

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 25 maja 2015, 21:44

  • 3
  • Powiększ tekst

Trzy firmy: Astaldi, Gulermak i Warbud zaprojektują i wybudują odcinek drogi ekspresowej S2 o długości 18,5 km między węzłami Puławska i Lubelska - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Budowa ma kosztować łącznie 2,5 mld zł.

Inwestycja została podzielona na trzy odcinki: o długości ok. 4,6 km od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem, fragment o długości ok. 6,45 km od Przyczółkowej do Wału Miedzeszyńskiego wraz z mostem przez Wisłę i odcinek o długości ok. 7,45 km od Wału Miedzeszyńskiego do Lubelskiej z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.

"Oferty na zaprojektowanie i budowę wszystkich trzech odcinków złożyło 18 firm i konsorcjów. Zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację zadania łącznie 4,3 mld zł. Najniższe ze złożonych ofert opiewały łącznie na ok. 2,5 mld zł. Najwyższe łącznie na ok. 4,4 mld zł" - poinformowała GDDKiA.

Drogowa dyrekcja zaznaczyła w komunikacie, że starannie weryfikowała oferty, by wykluczyć te zawierające rażąco niską cenę. Eksperci wielokrotnie zarzucali drogowcom, że wybierają oferty z nierealistycznymi cenami, co w następstwie doprowadzało do niedotrzymywania terminów, zaległości płatniczych wobec podwykonawców i w konsekwencji problemami całej branży budowlanej.

Według zapowiedzi drogowców, tym razem ma być inaczej.

"Każdemu z wykonawców co do których istniało podejrzenie złożenia oferty zawierającej rażąco niską cenę od ok. 100 do ok. 120 pytań, które pozwoliły rozwiać wątpliwości w tym zakresie. Otrzymaliśmy łącznie 3,7 tys. stron wyjaśnień. Weryfikowana były m.in. zaproponowana technologia, umowy z podwykonawcami, umowy na dostawę materiałów budowlanych czy dostępny sprzęt" - czytamy w komunikacie.

W ramach inwestycji powstanie droga ekspresowa o długości 18,5 km, posiadająca dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Pod Ursynowem ma być wybudowany tunel o długości ok. 2,3 km poprowadzony m.in. pod pierwszą linią metra. To ma być najdłuższy tunel w Polsce. Pod powierzchnię będzie wchodzić między ul. Indiry Gandhi a ul. Pileckiego, wychodzić za ul. Nowoursynowską.

Obwodnica ma biec nowym mostem przez Wisłę. Most Południowy w ciągu trasy S2 ma mieć długość ok. 1,5 km i ok. 45,8 metra szerokości. W obu kierunkach kierowcy będą mieć do dyspozycji po 4 pasy ruchu. Drogowcy planują wydzielić na nim także szlak dla pieszych i rowerzystów.

PAP, sek

Powiązane tematy

Komentarze