Informacje

Adam Wróblewski: "Zmiana platformy to dopiero początek"

Arkady Saulski

Arkady Saulski

dziennikarz Gazety Bankowej, członek zespołu redakcyjnego wGospodarce.pl, w 2019 roku otrzymał Nagrodę im. Władysława Grabskiego przyznawaną przez Narodowy Bank Polski najlepszym dziennikarzom ekonomicznym w kraju

  • Opublikowano: 1 września 2015, 09:22

    Aktualizacja: 1 września 2015, 09:22

  • Powiększ tekst

Gaming to nie tylko same gry, ale i obrót nimi. Od lat gracze coraz częściej korzystają z wersji cyfrowych produkcji, ale też - wyspecjalizowanych sklepów internetowych. Z Adamem Wróblewskim ze sklepu muve.pl rozmawiamy o technologicznych zmianach tej formy obrotu grami i o tym jakie jeszcze zmiany czekają branżę w przyszłości.

Arkady Saulski: Sklep muve.pl istnieje na rynku już od kilku lat - teraz jednak przechodzi poważne zmiany. Co usprawniono? Z czego zrezygnowano?

Adam Wróblewski: Muve.pl obchodziło ostatnio 5 urodziny. To był najwyższy czas aby wprowadzić zmiany w naszej platformie. Nowy serwis to połączenie sklepu internetowego automatycznie dostosowującego się do potrzeb i preferencji Klientów oraz unikatowego programu lojalnościowego. To Kompania (bo tak nazywa się program) jest czynnikiem, który ma odróżnić nas od reszty sklepów, dając użytkownikom możliwość bliższej interakcji z serwisem i pozostałymi użytkownikami oraz gwarantując im zniżki lub nagrody rzeczowe.

Do najważniejszych cech programu należą:

  • Złotyfikacja – 5% zwrotu za każde zamówienie – każdy Klient, który zapisze się do nowego programu lojalnościowego, za dokonane w naszym sklepie zakupy, otrzyma 5% zwrotu w postaci punktów złota, które może wykorzystać na kolejne zakupy lub na nagrody. System automatycznie naliczy punkty, wskaże jaką zniżkę można otrzymać i jaką nagrodę wybrać.

  • Wyjątkowy katalog nagród – tutaj każdy znajdzie coś dla siebie: gadżety dla graczy, książki, koszulki, akcesoria, zniżki na zakupy, czy unikalne doznania w aerodynamicznym tunelu. Już na start czeka ponad 1000 nagród do wyboru. Wśród partnerów są m.in.: Acer, Egmont, Fabryka Slów, Flyspot, Modecom, MSI, sieć komórkowa Play, Techland, Wydawnictwo Prószyński i S-ka. Katalog będzie na bieżąco aktualizowany i rozbudowywany. W nadchodzących tygodniach ujawnimy kolejnych partnerów oraz nagrody.

  • Gamifikacja – program lojalnościowy oparty jest o mechanizmy znane z gier RPG. Zamienia zwykłe surfowanie w zabawę, w której Użytkownicy mogą wykonywać misje, zbierać punkty doświadczenia oraz rywalizować ze sobą.

  • Aukcje – możliwość zakupienia wyjątkowych przedmiotów. Użytkownicy dzięki punktom złota mogą wziąć udział w licytacji unikatowych nagród.

Dodatkowe zmiany w sklepie?

  • Personalizacja – zastosowane przez nas rozwiązania będą dostosowywały wyświetlaną ofertę sklepu do oczekiwań Klientów, aby przy tak szerokim asortymencie, prezentowana oferta była możliwie najbardziej dopasowana do indywidualnych zainteresowań Użytkownika.

  • Szybkie zakupy – jednorazowe wypełnienie danych i określenie preferencji płatności pozwoli na składanie zamówień jednym kliknięciem.

  • Wersja mobilna – czyli pełna dostępność i funkcjonalność na telefonach komórkowych i tabletach – niezależnie od urządzenia, z którego Klient korzysta. Strona automatycznie dostosuje wygląd do wykorzystywanej rozdzielczości.

Cały czas oferujemy naszym Klientom usługę Darmodostawy – darmowej wysyłki kurierskiej do każdego zamówienia opłaconego z góry.

Gaming jest w naszym kraju coraz bardziej popularny - czy jako ekipa muve.pl zauważacie wzrost zainteresowania grami wśród nowych środowisk? Grup wiekowych?

Przez długi okres core’ową grupą naszych Klientów byli młodzi gracze. Obecnie mocno pracujemy nad tym, aby ta grupa była jak najszersza, obejmowała zarówno kobiety i mężczyzn. Poza tym zmienia się obraz typowego gracza. Staje się on dojrzalszy, ma bardziej sprecyzowane potrzeby i oczekuje wysokiej jakości usług. Obecnie z muve korzystają przede wszystkim mężczyźni w wieku 18-34 lat, z własnymi zarobkami, robiący zakupy w Internecie, zainteresowani nowinkami rynkowymi i aktywną formą spędzania czasu. Kobiety to 20% naszych Klientów. Rozszerzając naszą ofertę o ebooki i audiobooki mamy nadzieję, że te proporcje będą się zmieniać i ta grupa będzie się stale powiększać. Przy okazji warto odnotować nieustanny wzrost popularności zakupu cyfrowych wersji gier. Już kilka lat temu zdecydowaliśmy się rozszerzyć katalog muve o gry w wersji elektronicznej, a obecnie mamy już takich gier w ofercie ponad 1600. Nie ukrywam, że dużą rolę odgrywają tu duże sezonowe promocje gier cyfrowych, jak Latobranie, czy Zimobranie. Zwracamy także uwagę na błyskawicznie rozwijającą się scenę e-sportu i ogromną publiczność zainteresowaną elektronicznymi zmaganiami. Mamy nadzieję, że również oni znajdą u nas interesujący asortyment, a także społeczność, która dzieli ich pasję. Zresztą – mamy na to kilka pomysłów.

Jaki jest obraz współczesnego gracza? To człowiek młody? Dojrzały? W średnim wieku?

Wg ostatnich badań przygotowanych przez agencję IQS Najliczniejszą grupą graczy są ludzie młodzi 15-25 lat. Jest ich 43%. Grupa 25+ to ludzie aktywni zawodowo. 42% z nich posiada stałe zatrudnienie. Z ciekawych zmian trendów wśród polskich graczy, odsetek graczy w wieku 45-55 zwiększył się z 5% do 9%. Dane podaję za serwisem gry-online.

By działać w biznesie należy się wyróżniać - zmiany w muve.pl idą chyba w dość nowatorskim kierunku. Czy będą kolejne?

Muve tak naprawdę zmienia się codziennie – stale rozszerzamy ofertę sklepu, Klienci mogą liczyć na nowe promocje, a katalog nagród w Kompanii cały czas jest rozbudowywany. Natomiast jeżeli chodzi o, nazwijmy to, duże zmiany – tak, oczywiście będą kolejne. Zmiana platformy to dopiero początek. Mamy przygotowany długoterminowy plan nie chcemy jednak zdradzać szczegółów. Mogę tylko powiedzieć, że w najbliższym czasie nasi Klienci mogą liczyć na kolejne nowości . Obserwujemy również reakcje naszych Klientów na zmianę serwisu i staramy się dopasować do ich oczekiwań i potrzeb.

Rozmawiał Arkady Saulski.

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.