Informacje

Fot. Freeimages/sasha dunaevski
Fot. Freeimages/sasha dunaevski

Polska firma tworzy rozwiązanie, które wesprze małych aptekarzy w walce z wielkimi sieciami

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 25 kwietnia 2016, 14:26

  • 0
  • Powiększ tekst

W przyszłym roku firma Neuca planuje wprowadzić na rynek platformę zamówień aptecznych. Obecnie prowadzone są konsultacje projektu z farmaceutami i tworzenie architektury systemu. Udostępnienie niezależnym farmaceutom nowoczesnego kanału sprzedaży pozwoli dostarczyć narzędzia, które umożliwią im konkurowanie 
z rosnącymi w siłę, sieciami aptecznymi.

Platforma zamówień aptecznych jest projektem umożliwiającym pacjentom znalezienie i zarezerwowanie leków, a następnie ich odbiór w niezależnej aptece. Celem platformy jest wsparcie autonomicznie funkcjonujących aptekarzy 
w podnoszeniu ich konkurencyjności wobec aptek sieciowych i internetowych.

Z punktu widzenia pacjenta, platforma będzie umożliwiała znalezienie 
i zarezerwowanie leków, a następnie ich odbiór w wybranej aptece. Dzięki temu chory będzie miał pewność, że zostaną mu wydane wszystkie, potrzebne leki. Niezwykle ważnym dla klienta aspektem jest także obniżenie kosztów leczenia poprzez pomoc 
w wyborze najlepszej farmakoterapii. Platforma będzie także źródłem rzetelnej wiedzy. Dedykowany zespół doświadczonych farmaceutów będzie odpowiadał na wszystkie pytania pacjentów drogą mailową, telefoniczną lub za pośrednictwem czatu.

Platforma do zamówień aptecznych jest nowoczesnym narzędziem e-commerce. Bez żadnych nakładów finansowych ze strony farmaceutów, pozwoli im konkurować 
z podmiotami realizującymi silną strategię sprzedażową, prowadzoną przez apteki sieciowe. Niezależni aptekarze będą mogli pojawić się ze swoją ofertą w miejscu, gdzie do tej pory nie docierali, a gdzie już obecnie, znajduje się ich konkurencja. Uruchomienie platformy pozwoli także generować dodatkowy obrót dla apteki 
a także umożliwi zdobycie nowych klientów, którzy dokonują zakupów online.

Pojedynczy aptekarze w większości nie posiadają środków pozwalających 
na prowadzenie skutecznych i długofalowych działań e-commerce. Dlatego NEUCA chce wspomóc ich obecność także w obszarze sprzedaży online, który staje się coraz istotniejszą gałęzią gospodarki. Ze względu na specyfikę naszej branży, e-commerce 
w farmacji dopiero się rozwija, jednak nie możemy ignorować tej części rynku 
– komentuje Tomasz Józefacki, wiceprezes ds. Rozwoju Grupy NEUCA.

Platforma zamówień aptecznych, w świetle prawa farmaceutycznego nie jest apteką. Jednym z podstawowych wymagań potrzebnych do założenia internetowej apteki jest jej zarejestrowanie jako własność apteki stacjonarnej. Tymczasem, Grupa NEUCA zgodnie ze swoją misją, nigdy nie posiadała i nie będzie otwierała własnych aptek. Kolejnym elementem, który odróżnia platformę od apteki internetowej jest fakt, 
że w ramach jej funkcjonowania nie będzie prowadzona działalność wysyłkowa, 
a paragon za wydany lek wystawiony będzie wyłącznie przez aptekę. Platforma nie stanowi więc żadnej konkurencji dla aptek tradycyjnych, ponieważ klient jest ostatecznie skierowany do poszczególnych farmaceutów, do których należy także całkowity dochód z marży detalicznej. Celem platformy jest wsparcie niezależnych aptekarzy i pomoc w dotarciu do nowej grupy klientów, którzy dokonują zakupów online.

(Inf. prasowa)

Powiązane tematy

Komentarze