Duże przedsiębiorstwa chętnie korzystają z ubezpieczeń handlowych
Sposobem zabezpieczenia ryzyka handlowego dla eksporterów jest ubezpieczenie należności oraz faktoring, czyli przejęcie ryzyka niewypłacalności odbiorców. Są to dwa podstawowe elementy, które funkcjonują na polskim rynku.
– Duże przedsiębiorstwa korzystają z ubezpieczeń handlowych. Jednak wśród mniejszych przedsiębiorstw z sektora MŚP świadomość takich rozwiązań jest zdecydowanie niższa – powiedział Jarosław Jaworski, prezes zarządu Coface w Polsce – świadczy o tym odsetek firm korzystających z tego typu usług, który nie przekracza 3%. Bez wątpienia najmniejszym zagrożeniem pod względem niewypłacalności przedsiębiorstw obarczone są kraje Europy Zachodniej.
Jednym z przykładów państw o bardzo dobrym ratingu są m.in. Niemcy, czyli jeden z naszych kluczowych partnerów handlowych. Polski eksport do tego kraju zwiększa się systematycznie, a w ubiegłym roku przekroczył 10%. Doskonale skompensowało to straty wynikające z redukcji wymiany towarów z Rosją oraz embarga nałożonego na ten kraj przez UE – dodał Jaworski.
eNewsroom.pl/ as/