Informacje

Elektryczny samochód na ulicach Amsterdamu (Holandia), fot. Pixabay
Elektryczny samochód na ulicach Amsterdamu (Holandia), fot. Pixabay

Elektryczny samochód z dofinansowaniem

Longina Grzegórska-Szpyt

  • Opublikowano: 11 czerwca 2016, 17:50

  • 1
  • Powiększ tekst

W lipcu w Zachodniopomorskim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie rusza akcja kredytów preferencyjnych za zakup elektrycznego samochodu.

Szczecińscy urzędnicy pozazdrościli Niemcom, którzy od maja mogą liczyć na dopłatę w wysokości 4 tys. euro do zakupu nowego samochodu elektrycznego, i też postanowili dofinansować taki zakup wszystkim chętnym mieszkańcom regionu. Wprawdzie nie bezpośrednią dopłatą, a poprzez tani preferencyjny kredyt.

Jacek Chrzanowski, prezes Zachodniopomorskiego Funduszu poinformował, że już od 1 lipca będzie można starać się o kredyt na okres do 5 lat w maksymalnej wysokości do 150 tysięcy złotych na zakup samochodu elektrycznego samochodu, motoroweru a nawet roweru z napędem elektrycznym.

Jesteśmy pierwsi w Polsce jeśli chodzi o dofinansowanie w tej branży. Branży, która jest bardzo rozwojowa. Od kilku lat w Europie wzrasta liczba użytkowników pojazdów elektrycznych o kilkanaście procent rocznie – zachwalał Chrzanowski.

O tym, że elektryczne samochody to duży potencjał dla światowej branży motoryzacyjnej, a także również dla polskiej gospodarki, mówił niedawno podczas konferencji na Politechnice Warszawskiej wicepremier Mateusz Morawiecki prezentując wspólnie z ministrem Energii, założenia do „Planu Rozwoju Elektromobilności w Polsce”. Politycy podkreślali, że za 10 lat w Polsce może być milion samochodów elektrycznych. Że dysponując takim potencjałem wiedzy, przy odpowiednim wsparciu finansowym w ramach reindustrializacji naszej gospodarki, możemy takie pojazdy produkować w rodzimych zakładach. Morawiecki zwrócił też uwagę, że już dzisiaj firmy produkujące autobusy elektryczne zostawiają 72 proc. wartości w Polsce, czyli tylko ok. 28 proc. to jest import części.

Dodał też, że rozwój elektromobilności w Polsce pozwoli poprawić jakość powietrza w miastach i spełnić wymogi klimatyczne Unii Europejskiej. Jak widać Szczecin chce być trendsetterem a także beneficjentem elektrycznej rewolucji.

LG-S

Powiązane tematy

Komentarze