Informacje

fot. PetBondCare
fot. PetBondCare

Biznes na czterech łapach

Gazeta Bankowa

Gazeta Bankowa

Najstarszy magazyn ekonomiczny w Polsce.

  • Opublikowano: 13 lipca 2016, 22:28

  • 0
  • Powiększ tekst

W Polsce żyje ponad 14 mln psów i kotów – baza potencjalnych „klientów” dla biznesów jest więc przeogromna. Coraz więcej przedsiębiorców, również z Polski, wprowadza na rynek innowacyjne rozwiązania dla właścicieli czworonogów. Nie ma wątpliwości: uczucie do pupila da się zmonetyzować!

Blisko 100 mln wyświetleń na YouTube ma najpopularniejsza filmowa kompilacja przedstawiająca zabawne sytuacje z udziałem kotów. Podobne wyniki notują te z psami w rolach głównych. Rozwój internetu dał tym zwierzętom olbrzymią popularność w mediach społecznościowych, która spowodowała, że coraz częściej na stałe goszczą one w naszych domach.

Z danych Euromonitora wynika, że w Polsce żyje już ponad 8 mln psów i 6 mln kotów, a co najmniej jedno zwierzę znajduje się w co drugim gospodarstwie domowym. Z roku na rok jest ich coraz więcej, a co za tym idzie – rosną też kwoty, jakie właściciele wydają na ich utrzymanie.

Pełna miska

Rocznie Polacy na karmę dla swoich pupili wydają już ponad 2 mld zł, a tempo wzrostu tych wydatków sięga ok. 8 proc. w skali roku. Coraz częściej wagę przywiązujemy też do jakości pożywienia, które ląduje w miskach naszych czworonożnych przyjaciół. Rynkowa oferta jest tutaj bardzo szeroka: setki rodzajów saszetek, puszek i pudełek z mokrą i suchą karmą, w cenach od kilku do kilkunastu złotych za sztukę, od dziesiątek różnych producentów – to czeka na nas w sklepach zoologicznych.

Co więcej, rynek karm dla zwierząt wciąż ma w Polsce bardzo duży potencjał wzrostu. Potwierdzają to statystyki, z których wynika, że tylko 15 proc. wszystkich zwierząt domowych w naszym kraju regularnie spożywa gotową karmę. Zdecydowana większość wciąż jest karmiona jedzeniem domowym. Tymczasem w Unii Europejskiej mieszankę stworzoną specjalnie z myślą o zwierzętach jada już co drugi pupil. Można więc spodziewać się, że i w Polsce popyt na karmę w kolejnych latach będzie się zwiększał.

Tak gigantycznej liczbie zwierząt trzeba zapewnić nie tylko wyżywienie, ale również opiekę zdrowotną i rozrywkę. Sklepy zoologiczne i firmy działające w branży zarabiają więc nie tylko na karmie, ale także na rozmaitych akcesoriach, zabawkach, artykułach pielęgnacyjnych itp. Ale to tylko jedna strona medalu, bowiem ostatnimi czasy na sentymentach ludzi do zwierząt wyrasta coraz więcej innowacyjnych biznesów, często w dużym stopniu związanych z nowymi technologiami. Jesteśmy tego bardzo dobrym przykładem.

O innowacyjnych polskich usługach i produktach dla zwierząt czytaj tutaj:

Biznes na czterech łapach

oraz w najnowszym numerze „Gazety Bankowej”

tytuł

Powiązane tematy

Komentarze