Informacje

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe

Zmodernizowany EZT EN57 Feniks gotowy do jazdy

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • 17 listopada 2016
  • 09:48
  • 3
  • Tagi: biznes kolej koleje Przewozy Regionalne tabor kolejowy
  • Powiększ tekst

Polski Tabor Szynowy i H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. zaprezentowały zmodernizowane Elektryczne Zespoły Trakcyjne serii EN57 Feniks

Nowoczesny system klimatyzacji, stały monitoring przestrzeni, zintegrowany system informacji pasażerskiej i pokładowej oraz szereg udogodnień dla matek z dziećmi i osób niepełnosprawnych sprawią, że podróż będzie przebiegać w bardzo komfortowych warunkach – tak wygląda znany dobrze z polskich torów EZT EN57.

Staranny dobór kolorystyki, materiałów i rozwiązań dla wnętrza, precyzyjne wygłuszenie pojazdów, przy użyciu materiałów wysokiej jakości, podnosi komfort podróżujących. Konstrukcję nowych siedzeń opracowano przy współpracy z zespołem lekarzy ortopedów. W czołowej części każdego z pociągów, w zakresie drzwi bocznych zamontowano dwa pomosty umożliwiające swobodny wjazd do pojazdu osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.

Nazwa handlowa odzwierciedla gruntowny zakres modernizacji wysłużonych, niskoperonowych zespołów EN57. Naszym celem było sprostanie oczekiwaniom przewoźników, użytkujących obecne składy EN57 i dostosowanie pojazdów tego typu do rosnących wymagań podróżnych, zachowując przy tym najwyższe standardy w zakresie bezpieczeństwa eksploatowanych jednostek. Chodziło również o to, aby w ramach trwającego procesu odnawiania kolejowego taboru pasażerskiego w Polsce stworzyć alternatywę dla wymiany wyeksploatowanych pojazdów na nowe, ze względu na znaczne koszty nie tylko zakupu, ale późniejszego utrzymania pojazdów. Warto wspomnieć, że jest to najbardziej zaawansowana modernizacja pojazdów EN57 w Polsce – powiedział Marcin Guryniuk, prezes Polskiego Taboru Szynowego.

tytuł

Feniks od strony biznesowej jest propozycją dla przewozów regionalnych oraz aglomeracyjnych. Z perspektywy przewoźników, przewagą zmodernizowanych jednostek nad nowymi jest przede wszystkim wysoka jakość wykonania, która nie odbiega standardem od nowych konstrukcji i odpowiednio niższe nakłady finansowe związane z wdrożeniem składów do eksploatacji – EN57 Feniks nie wymaga utworzenia nowej, dedykowanej bazy serwisowej.

Dodatkowo, jednostki są dostępne praktycznie od ręki. Mogą wyjechać na tory po dostosowaniu do wymogów zamawiającego. Zmodernizowane składy mogą służyć pasażerom jeszcze kolejnych 30 lat.

H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych prowadzi gruntowną modernizację 20 Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych serii EN57. Pierwszych 10 Feniksów już niedługo będzie gotowych do eksploatacji. Będą wymagały jedynie ewentualnego dostosowania do potrzeb finalnego użytkownika. Prototyp Feniksa przejechał bezawaryjnie ponad 4 tysiące km, a jego eksploatacja pomiędzy remontami generalnymi zakłada przebieg na poziomie około 3,5 miliona kilometrów.

Jesteśmy przekonani, że w najbliższych latach na polskich torach będziemy widzieć coraz więcej EN57 w standardzie Feniksów. Chcemy również stanowić inspirację dla innych modernizowanych pojazdów – dodał prezes Marcin Guryniuk.

Oprac. Sek

Komentarze