Informacje

Firmy coraz chętniej wynajmują samochody

Szymon Szadkowski

  • Opublikowano: 28 listopada 2016, 10:39

    Aktualizacja: 28 listopada 2016, 10:40

  • 0
  • Powiększ tekst

Z danych opublikowanych przez Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów wynika, że rynek wynajmu długoterminowego (CFM) w Polsce stale rośnie. Tempo wzrostu branży w III kwartale 2016 r. wyniosło 11 proc. W III kwartale 2016 roku w wynajmie długoterminowym znalazł się co piąty (19,8 proc.) nowy samochód osobowy zakupiony przez polskie firmy, czyli łącznie ponad 12,8 tys. aut.

Wysokie tempo wzrostu rynku CFM wynika w dużej mierze z faktu, że z wynajmu długoterminowego coraz częściej korzystają nie tylko duże przedsiębiorstwa, ale i klienci z sektora małych i średnich firm, których wg danych GUS jest obecnie ok. 1,8 mln.

Wynajem długoterminowy jest dla MŚP szczególnie atrakcyjny, ponieważ gwarantuje sporą oszczędność czasu. Ponadto minimalizuje obowiązki administracyjne związane z obsługą parku samochodów służbowych oraz umożliwia kontrolę budżetu przeznaczonego na obsługę pojazdów – tłumaczy Szymon Raczkowski, regionalny dyrektor sprzedaży CFM, w Raiffeisen Leasing

Polski CFM coraz bliżej zachodnich trendów

Rosnącej popularności wynajmu wśród MŚP sprzyja również zmiana mentalności właścicieli firm, którzy coraz częściej wolą z auta korzystać niż je posiadać. Ponadto polska branża CFM, wzorem europejskich potentatów, coraz bardziej otwiera się na małe i średnie przedsiębiorstwa, dostosowując swoją ofertę do wymagań tej grupy odbiorców.

Rynek wynajmu długoterminowego w Polsce ma bardzo duży potencjał. W niektórych krajach Europy Zachodniej samochody w wynajmie stanowią prawie 80 proc. wszystkich kupowanych aut. Dotyczy to zwłaszcza rynku niemieckiego, gdzie jest on oferowany znacznie dłużej niż w Polsce – wyjaśnia Raczkowski, z Raiffeisen Leasing – Obserwując coraz większą popularność tej usługi wśród polskich MŚP, można spodziewać się, że w najbliższych latach nastąpi kolejny dynamiczny wzrost liczby wynajmowanych pojazdów. A polski rynek dołączy do grona najbardziej rozwiniętych rynków CFM w krajach Europy Zachodniej – dodaje ekspert.

Powiązane tematy

Komentarze