Radom ogłosił przetarg na e-usługi. Wyda na nie 3,4 mln zł. W zamian za te pieniądze mieszkańcy miasta dostaną dostęp do 50 różnych usług, m.in. internetowy system kolejkowy.

Niedawno Radom chwalił się sukcesem swojego lotniska. Okazało się, że w roku 2016 port lotniczy w tym mieście obsłużył 10 tys. pasażerów, co daje 27,4 pasażera dziennie. Teraz magistrat radomski zdecydował się na postawienie na usługi cyfrowe.

Jak informuje PAP, miasto ogłosiła przetarg „na wdrożenie systemu nowoczesnych e-usług, dzięki któremu mieszkańcy będą mogli załatwić wiele urzędowych spraw za pośrednictwem internetu”. Koszt to 3,4 mln zł, z czego większość wydatków pokryje Unia Europejska. Miasto dołoży ok. 800 tys. zł.

Każdy mieszkaniec na indywidualnym koncie będzie mógł sprawdzić wysokość swoich zobowiązań z tytułu na przykład podatku od nieruchomości, od środków transportu czy opłaty za odbiór odpadów -wyjaśnił sekretarz miasta Rafał Czajkowski. Zaznaczył, że system umożliwi jednocześnie uregulowanie należności drogą elektroniczną.

Jedną z usług, jakie chce wdrożyć Radom, jest internetowy system kolejkowy. Dzięki temu – jak tłumaczą przedstawiciele ratusza – będzie można umówić się z urzędnikiem na konkretną godzinę.

MS, PAP