Informacje

13 koncernów postawiło na wodór. Na czele Toyota

Marek Siudaj

Marek Siudaj

Redaktor zarządzający wGospodarce.pl

  • Opublikowano: 19 stycznia 2017, 15:23

  • 0
  • Powiększ tekst

13 koncernów powołało w Davos Komitet Promocji Wodoru. Firmy chcą zwiększyć rolę wodoru jako nośnika energii i promować auta napędzane ogniwami wodorowymi.

Wśród firm promujących wodór prym wiedzie Toyota – jej wiceprezes będzie jednym z przewodniczących komitetu - która od dawna stara się przekonać kierowców do samochodów napędzanych tym pierwiastkiem. Ale w skład komitetu weszły jeszcze inne koncerny samochodowe, a także energetyczne i paliwowe - Air Liquide, Alstom, Anglo American, BMW Group, Daimler, ENGIE, Honda, Hyundai, Kawasaki, Royal Dutch Shell, The Linde Group i Total.

Koncerny uzasadniły powołanie komitetu koniecznością ochrony środowiska. Przy okazji poprosiły o… pieniądze.

Konieczne jest wsparcie technologii wodorowych przez rządy za pomocą właściwych narzędzi – na przykład przez wspieranie wielkoskalowych inwestycji w infrastrukturę. Apelujemy dziś do światowych przywódców o zaangażowanie, aby wspólnym wysiłkiem osiągnąć cele związane z ratowaniem klimatu i przyspieszyć rozwój nowej infrastruktury i produktów związanych z wodorem” – powiedział Benoit Potier, dyrektor Air Liquide (wiceprezes tej firmy będzie drugim przewodniczącym komitetu).

Tyle że technologie wodorowe są już wykorzystywane przy produkcji pojazdów. Nie krył tego przedstawiciel Toyoty.

Toyota zawsze starała się odgrywać wiodącą rolę w dziedzinie ekologii i postępu technicznego w motoryzacji, między innymi wprowadzając na rynek pojazdy zasilane ogniwami paliwowymi. Wiemy też, że wodór może pomóc zmniejszyć emisję dwutlenku węgla nie tylko w motoryzacji, ale i szeregu innych branż. Komitet Promocji Wodoru będzie aktywnie wspierać transformację w kierunku gospodarki niskoemisyjne” – ocenił Takeshi Uchiyamada, prezes Toyota Motor Corporation.

Toyota ostatnio zdecydowała się uruchomić dział, zajmujący się samochodami elektrycznymi. Wcześniej stawiała przede wszystkim na samochody napędzane ogniwami wodorowymi. Jednak, jak wcześniej zapowiadali przedstawiciele koncernu, wejście w produkcję aut elektrycznych nie zmienia faktu, że japoński koncern zamierza przede wszystkim promować samochody na wodór.

Skład Komitetu Wodorowego robi wrażenie. Jego członkami są koncerny o łącznych dochodach 1,07 biliona euro, zatrudniające razem 1,72 miliona pracowników na całym świecie.

Powiązane tematy

Komentarze