Informacje

W sieci najczęściej kupują mężczyźni w średnim wieku

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 11 kwietnia 2017, 14:32

  • 0
  • Powiększ tekst

Przez internet najczęściej kupują mężczyźni w średnim wieku, robią to w dni robocze w godz. 8-17 i płacą przelewem elektronicznym - wynika z raportu "Polski konsument w sieci" przeprowadzonego przez home.pl.

Z badań wykonanych przez home.pl wynika, że najczęściej zakupy w sieci robią mężczyźni w wieku 33 - 49 lat (42 proc. wskazań) oraz w przedziale 36-49 lat (37 proc.). Trochę rzadziej kobiety, ale zazwyczaj w tym samym wieku co wymienieni wcześniej mężczyźni (odpowiednio 35 i 33 proc. wskazań). Najrzadziej kupują kobiety (11 proc. wskazań) i mężczyźni (16 proc.) po 50. roku życia.

Polski konsument zazwyczaj robi zakupy w sieci w dni robocze, w godzinach 8-17 - wskazało 57 proc. przedsiębiorców. Rzadziej zdarza się to po godz. 18 (37 proc. wskazań). W weekendy ruch jest zdecydowanie mniejszy, szczególnie po godz. 18 (23 proc. wskazań).

Najbardziej gorącą porą dla przedsiębiorców sprzedających w sieci jest okres od października do grudnia. Z czego największe zainteresowanie ich produktami jest obserwowane w ostatnim miesiącu roku (wskazało tak 57 proc. respondentów), trochę mniejsze w październiku (45 proc.), kwietniu (44 proc.) i listopadzie (42 proc.) Najgorszy pod tym względem jest okres wakacyjny, czyli lipiec i sierpień (wskazało na nie odpowiednio 22 i 23 proc. ankietowanych) - czytamy w komunikacie home.pl.

Z kolei, najbardziej preferowaną przez klientów formą płatności za usługi i produkty kupowane w sieci jest przelew elektroniczny. Odpowiedziało tak 63 proc. ankietowanych przedsiębiorców. Zdecydowanie mniej popularna jest płatność przy odbiorze (35 proc. wskazań), tradycyjny przelew (31 proc.) lub płatność kartą kredytową (24 proc.).

Zdecydowana większość internetowych klientów korzysta podczas zakupów w sieci z komputera lub laptopa (63 proc. wskazań). Mniej popularne są telefony komórkowe (25 proc.) oraz tablety (18 proc.).

Badanie "Polski konsument w sieci" przeprowadzono w kwietniu 2017 r., uczestniczyło w nim 1000 polskich przedsiębiorców.

Na podst. PAP

Powiązane tematy

Komentarze