Informacje

Źródło: Opel
Źródło: Opel

W Łodzi powstanie centrum projektowania samochodowych systemów bezpieczeństwa

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 25 maja 2017, 15:16

  • 0
  • Powiększ tekst

200 osób zamierza zatrudnić koncern ZF Group, który w czerwcu otworzy w Łodzi Centrum Inżynieryjne Elektroniki, opracowujące inteligentne samochodowe systemy bezpieczeństwa. To jeden z pierwszych inwestorów w Łodzi z branży motoryzacyjnej

Kolejna firma wybrała Łódź jako swoją siedzibę. Szczególnie cieszy fakt, że kolejny inwestor reprezentuje nową dla Łodzi branżę, czyli motoryzację. Miałem okazję rozmawiać już z dyrektorem o technologiach, które będą wprowadzali w Łodzi i może w przyszłości będziemy mogli cieszyć się z przyłożenia ręki do powstania autonomicznych samochodów - powiedział w czwartek podczas prezentacji nowego inwestora w Urzędzie Miasta Łodzi wiceprezydent miasta Wojciech Rosicki.

Międzynarodowy koncern ZF Group jest jednym z największych dostawców branży automotive na świecie. Specjalizuje się w technologiach napędu, podwozia oraz systemów bezpieczeństwa - takich jak m.in. automatyczny system hamowania awaryjnego, utrzymania pojazdu w pasie ruchu, aktywny tempomat - zmniejszających prawdopodobieństwo wystąpienia kolizji lub wypadku drogowego.

Obecnie w kilku zakładach ZF w Polsce pracuje ponad 8 tys. osób, w tym 330 w Centrum Inżynieryjnym Elektroniki w Częstochowie. Ściśle współpracować z nim ma podobny ośrodek badawczo-rozwojowy, który w czerwcu zostanie otwarty w Łodzi.

Jak poinformował dyrektor CIE ZF Rafał Zatorski firma zamierza zatrudnić w nim 200 osób, głównie inżynierów elektroników i informatyków.

"Mamy coraz więcej projektów i pracy i stąd nasza obecność w Łodzi. Zdecydowaliśmy się na to miasto dlatego, że jest tutaj wiele dobrej jakości uczelni technicznych. Liczymy, że będą one głównym źródłem naszej przyszłej kadry" - wyjaśnił.

Dodał, że łódzki zespół specjalistów będzie pracował nad rozwojem nowoczesnych technologii, głównie w zakresie tzw. aktywnych systemów bezpieczeństwa z wykorzystaniem kontroli radarowo-wizyjnych, które w przypadku zagrożenia ostrzegają kierowców lub przejmują kontrolę nad samochodem.

SzSz(PAP)

Powiązane tematy

Komentarze