Informacje

Colliers: W Warszawie ma powstać 150 tys. m2 centrów handlowych w l. 2018-2020

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 22 sierpnia 2017, 12:58

  • Powiększ tekst

Warszawski rynek handlowy może wzbogacić się o 150 tys. m2 powierzchni w centrach handlowych w latach 2018-2020, szacuje firmą doradcza Colliers

W latach 2018-2020 na rynek ma trafić kolejne 150 tys. m2 powierzchni w centrach handlowych, głównie w ramach rozbudów istniejących obiektów oraz budowy centrów zakupów codziennych w miejscowościach podwarszawskich. Największa rozbudowa rozpoczęła się właśnie w centrum handlowym Janki, które w kilku etapach powiększy się o 20 tys. m2. Galeria na Woli (dawny Fort Wola) rozbuduje się o 12 tys. m2 na potrzeby trzeciego w Warszawie sklepu IKEA. Nowe centra handlowe pojawią się m. in. w Piasecznie, Legionowie, Łomiankach, Nowej Iwicznej i Konstancinie - czytamy w komunikacie.

Natomiast po roku 2020 na rynku aglomeracji warszawskiej możemy spodziewać się nowych wielkoformatowych inwestycji handlowych (zarówno śródmiejskich, jak i podmiejskich), które przynieść mogą nawet 400 tys. m2 powierzchni handlowej. Wśród planowanych projektów warto wymienić Towarową 22 (dawny Jupiter), wielofunkcyjny projekt zlokalizowany na warszawskiej Woli, w którym 100 tys. m2 ze 195 tys. m2 przeznaczone zostanie na handel i usługi, podano także.

Od lipca 2016 r. do czerwca 2017 r. w Warszawie oddano łącznie 63 tys. m2 nowej powierzchni handlowej, a w budowie wciąż pozostaje ok. 221 tys. m2. Aglomeracja warszawska z 1,5 mln m2 powierzchni najmu brutto (GLA) w 46 centrach, przy nasyceniu 573 m2/1 000 mieszkańców jest największym i najbardziej zróżnicowanym rynkiem handlowym w Polsce, czytamy dalej.

Na podaż w stolicy w ostatnich miesiącach złożyły się zarówno centra zlokalizowane w miastach satelickich (Galeria Wołomin, Gondola Legionowo, Galeria Grodova Grodzisk Mazowiecki), jak i rozbudowy istniejących już w stolicy obiektów (Atrium Promenada, PH IKEA Targówek), wylicza Colliers.

Natomiast w budowie znajdują się trzy kolejne projekty - Galeria Młociny (75 tys. m2), Galeria Północna (64 tys. m2) i Nowa Stacja Pruszków (27 tys. m2). Galeria Młociny to obiekt położony w północnej części Warszawy, w sąsiedztwie węzła przesiadkowego Młociny, w którym swoje sklepy w 2019 roku otworzą m.in. Grupa Inditex, H&M, Van Graaf, C&A, Intermarche, a także kino Cinema3D oraz fitness Calypso.

Galeria Północna otworzy się w III kwartale br. na warszawskiej Białołęce i przyniesie szereg debiutów rynkowych, w tym pierwszy w Polsce salon Hamleys (art. dla dzieci), sklepy Melon Fashion Group (moda), czy nowy koncept firmy KappAhl - Newbie (art. dla niemowląt). Nowa Stacja Pruszków, obiekt, którego otwarcie planowane jest na przełom 2017 i 2018 roku, oferować będzie multipleks Multikino, supermarket Carrefour, sklepy odzieżowe na czele z H&M oraz punkty usługowe i gastronomiczne, podano również.

(ISBnews)SzSz

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.