Informacje

Poczta Polska wchodzi do Żabki

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 10 listopada 2017, 12:35

  • 1
  • Powiększ tekst

Poczta Polska uruchomi od połowy listopada br. odbiór przesyłek kurierskich w niemal 450 sklepach Żabka i Freshmarket na terenie Warszawy i wybranych miejscowości w województwie mazowieckim - poinformowała spółka. Usługa ta będzie sukcesywnie rozwijana, aby docelowo była dostępna w ponad 4.700 sklepach w całej Polsce.

Przyjęta w tym roku strategia rozwoju Poczty Polskiej zakłada w ciągu pięciu lat podwojenie przychodów z obszaru kuriersko-paczkowego. Prognozujemy wzrost naszych usług kurierskich na poziomie 15-20 proc. wobec 10-proc. zwyżek prognozowanych dla rodzimego rynku. Dzięki współpracy z liderem sektora convenience - sieciami sklepów Żabka i Freshmarket - zyskujemy na rynku przeszło 4.700 punktów odbioru w atrakcyjnych dla klientów lokalizacjach, otwartych od 6.00 do 23.00. To duże udogodnienie dla naszych klientów tym bardziej, że sklepy Żabka i Freshmarket są zazwyczaj bardzo dobrze zlokalizowane, co dodatkowo przyspieszy proces odbioru paczki - powiedział, cytowany w komunikacie, Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży.

Jak przypomniano, Poczta Polska posiada największą w Polsce sieć click & collect. Uzupełnienie już istniejącej sieci (stacje PKN Orlen, kioski/saloniki Ruch, własne placówki) o sklepy Żabka i Freshmarket spowoduje, że klient dokonujący zakupów we wszystkich miastach w całym kraju dotrze do jednego z ponad 11.000 punktów odbioru w zaledwie kilka minut. Co ważne, to klient decyduje, gdzie i o której godzinie chce odebrać paczkę, a sama usługa jest tańsza niż doręczenie przesyłki do domu.

Poszerzenie usługi w sieci sklepów Żabka i Freshmarket o kolejnego operatora to odpowiedź na aktualnie panujące trendy. Rok 2016 był pierwszym w historii, w którym segment przesyłek kurierskich osiągnął największy udział w ogólnej wartości rynku usług pocztowych - według ‘Raportu o stanie rynku pocztowego w 2016 roku’  (UKE 2016). Wynika to m.in. z dynamicznego rozwoju sektora e-commerce oraz silnej konkurencji ze strony operatorów pocztowych - czytamy.

Preferencje zakupowe Polaków zmieniają się. Nikogo nie dziwi już możliwość opłaty rachunków w sklepie czy doładowanie telefonu. […] Możliwość odbioru paczek realizowanych przez Pocztę Polską w naszych sieciach to olbrzymie ułatwienie dla naszych klientów, wpisujące się w ideę  formatu sklepu convenience. Poczta Polska jest jednym z kluczowych operatorów na polskim rynku i mamy nadzieję, że dzięki ogromnemu wolumenowi przesyłek przez nią obsługiwanych wspólna usługa szybko zyska uznanie na rynku - wskazał Przemysław Tomaszewski, dyrektor ds. rozwoju usług w spółce Żabka Polska.

Jak poinformowano, z najnowszych danych Poczty Polskiej wynika, że największym zainteresowaniem klientów cieszy się możliwość odebrania paczki w placówkach pocztowych. Coraz większą popularność zyskuje jednak możliwość odebrania paczki w sieci stacji paliw Orlen które w większości czynne są całą dobę, czy też w sieci kiosków/saloników Ruch, z których 98 proc. jest czynnych w soboty, a blisko 19 proc. również w niedziele.  

Na podst. ISBnews

Powiązane tematy

Komentarze