Informacje

Ładunek o wadze 54 ton na trasie / autor: fot. materiały prasowe Pekaes
Ładunek o wadze 54 ton na trasie / autor: fot. materiały prasowe Pekaes

54 tony prosto z Barcelony

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 3 marca 2018, 14:00

    Aktualizacja: 3 marca 2018, 14:05

  • 2
  • Powiększ tekst

Polski operator logistyczny Pekaes pochwalił się niezwykłą operacją transportową. Przewiózł na czas ładunek o masie 54 ton na trasie Hiszpania-Polska,na dystansie blisko 2,5 tys. km przy udziale hiszpańskich, francuskich, niemieckich i polskich służb eskortujących.

Przewóz ładunków ponadgabarytowych, czyli o niestandardowych wymiarach lub dużej masie, takich jak konstrukcje stalowe, maszyny i urządzenia przemysłowe, budowlane i rolnicze, czy inne ładunki wielkogabarytowe, np. jachty, łodzie lub pojazdy szynowe to zawsze duże wyzwanie logistyczne. Wymaga przygotowania zestawu transportowego, spełnienia określonych wymogów prawnych oraz zaangażowania odpowiednich służb.

Tym razem zlecenie dla PEKAES obejmowało transport przemysłowego urządzenia ciśnieniowego dla branży rolniczej o wartości prawie 2,5 mln zł. Przewóz ładunku z Barcelony do Polski zajął osiem dni i odbywał się pod specjalną eskortą.

Transport 54-tonowej maszyny przez Europę można zaliczyć do tzw. „zadań specjalnych” ze względu na jej masę i niestandardowe wymiary. W operację zaangażowanych było kilkanaście osób, wliczając spedytorów nadzorujących transport, służby eksportujące z poszczególnych krajów przejazdu oraz podmioty zapewniające zezwolenia specjalne i ekspertyzy mostowe. Dzięki ścisłej współpracy wszystkich stron ładunek trafił do Polski zgodnie z założonym planem - mówi Maciej Bachman, prezes zarządu, Pekaes.

  • Należało dobrać taki zestaw transportowy, aby łączny tonaż i rozłożenie nacisków na poszczególne osie pozwoliły zminimalizować liczbę ekspertyz mostowych wymaganych w przypadku realizacji tego typu ciężkich transportów. Dzięki optymalnemu doborowi naczepy wieloosiowej konieczne było sprawdzenie wytrzymałości jedynie dwóch obiektów mostowych, co zdecydowanie zredukowało koszty operacji  - dodaje Robert Alot, kierownik działu przewozów ponadgabarytowych Pekaes.

PEKAES Sp. z o.o. jest jedną z największych spółek sektora TSL. W 19 polskich oddziałach, 2 terminalach kontenerowych, 1 terminalu kolejowym oraz 5 magazynach logistycznych firma zatrudnia ponad 1000 pracowników.

Oprac. sek

Powiązane tematy

Komentarze