Informacje

Energa uprości komunikację z klientami

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 13 marca 2018, 10:08

  • 0
  • Powiększ tekst

Energa Obrót włącza się w ogólnopolską inicjatywę upraszczania komunikacji z klientami. W ramach projektu Prościej firma przeanalizuje język dokumentów, które trafiają do klientów. Nowe standardy komunikacji Energa Obrót przygotuje we współpracy z językoznawcami z Wrocławia

Upraszczanie komunikacji zaczyna wchodzić polskim organizacjom w nawyk. Trudny, urzędniczy żargon i niezrozumiałe, korporacyjne zwroty coraz częściej ustępują miejsca prostemu językowi. Zarówno firmy, jak i instytucje publiczne analizują szablony swoich dokumentów i pod okiem specjalistów wprowadzają nowe, przyjaźniejsze odbiorcy treści.

Za trendem tym podąża także Energa Obrót. Chcąc skutecznie uprościć komunikację, spółka nawiązała współpracę z zespołem dr Tomasza Piekota. Wrocławscy językoznawcy mają bogate doświadczenie w zmianie języka wielu firm i urzędów.

Z powodów historycznych polskie firmy mają problem z przyjaznym językiem komercyjnym. Wiele z nich przechowuje jeszcze w języku DNA urzędów minionej epoki. Inne – zachłysnęły się emocjonalną i patetyczną narracją zachodniego marketingu. Dojrzeliśmy do tego, by tworzyć nowy język firmowy. Prosty, elegancki i przyjazny. Każda firma musi to jednak zrobić na własne konto – wyjaśnia dr Tomasz Piekot.

W najbliższych miesiącach Energa Obrót weźmie pod lupę odpowiedzi na reklamacje w najczęściej poruszanych przez klientów tematach. Pod czujnym okiem lingwistów wyszkolony zespół specjalistów wypracuje nowe standardy komunikacji i wzorce pism. Korzyści odczują przede wszystkim klienci, ale także sami pracownicy. Prosta komunikacja przyspieszy wymianę informacji i usprawni podejmowanie decyzji.

Codziennie jesteśmy zalewani porażającą ilością informacji. Nie możemy pozwolić sobie na godziny kontemplacji. Rzeczywistość wymaga od nas natychmiastowych decyzji. Nie chcemy, żeby nasi klienci tracili czas na domysły. Czujemy potrzebę zmiany języka, który stosujemy w naszych pismach. Kluczem zrozumienia jest prosta i przejrzysta komunikacja – mówi Dariusz Chrzanowski wiceprezes zarządu Energi Obrotu.

Powiązane tematy

Komentarze