Informacje

Fot.Asifthebes/sxc.hu
Fot.Asifthebes/sxc.hu

Pizzerie Da Grasso zmieniają model działania

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 14 czerwca 2013, 18:39

  • 1
  • Powiększ tekst

Największa polska sieć franczyzowa Da Grasso wprowadza zmiany w strategii i modelu biznesowym. Lider rynku gastronomicznego zamierza wzmocnić swoją pozycję i zwiększyć poziom dochodów współpracujących z nim franczyzobiorców.

- Sieć ma za sobą okres intensywnego rozwoju, który polegał na otwieraniu kilkudziesięciu lokali każdego roku. Aktualna strategia przewiduje, że liczba  ta zostanie ograniczona do 15-20 restauracji rocznie.Naszym celem nie jest bycie największą siecią pizzerii w Polsce, ale najczęściej wybieraną. Temu właśnie służą podejmowane przez nas działania biznesowe i marketingowe. Szacujemy, że dzięki nim dochody naszych franczyzobiorców wzrosną do 2014 roku do 30% – mówi Magdalena Piróg, wiceprezes zarządu Da Grasso ds. Rozwoju Sieci.

Celem wprowadzanych zmian jest przede wszystkim ograniczenie kosztów funkcjonowania franczyzobiorców, wzrost ich dochodów oraz zwiększenie świadomości marki Da Grasso w oczach klientów. Zarząd spółki ocenia, że cały proces zostanie zakończony w ciągu dwunastu miesięcy.

- Jesteśmy liderem polskiego rynku gastronomicznego. Nasze pizze są cenione przez klientów za swoją jakość i smak. Kolejnym krokiem będzie wzmocnienie naszej obecności w świadomości konsumentów. Stąd decyzja o biznesowych zmianach  w funkcjonowaniu sieci i rebrandingu – podkreśla wiceprezes Magdalena Piróg.

Podstawowym elementem tych działań jest usprawnienie funkcjonowania sieci przez wprowadzenie Centralnego Systemu Zakupów. Jego implementacja rozpoczęła się trzy lata temu i w ciągu kilku następnych miesięcy zostanie zakończona. System pozwala franczyzobiorcom na zakup  produktów wykorzystywanych  przy przygotowaniu potraw. Jednocześnie tworząc grupę zakupową złożoną z blisko 200 podmiotów, Da Grasso będzie negocjować niższe ceny oraz stawiać zdecydowanie wyższe wymagania jakościowe u swoich partnerów handlowych. System został wsparty rozwiązaniami informatycznymi, optymalizującymi składanie zamówień. Wszystkie wspomniane działania, wraz z optymalizacją procesu zarządzania powierzchnią magazynową i personelem, powinny przynieść ok. 20% obniżenie kosztów franczyzobiorców.

Da Grasso planuje uruchomienie systemu składania zamówień przez Internet. Klienci nie będę musieli szukać najbliższego lokalu i telefonu, żeby złożyć zlecenie, a jedynie skorzystają z funkcjonującego na stronie formularza. Dodatkowo firma uruchomi możliwość płatności kartą we wszystkich swoich lokalach oraz w dowozie.

Spółka Da Grasso istnieje od 2006 roku. Zarządza siecią 200 pizzerii pod marką Da Grasso w 150 miastach i miejscowościach w całej Polsce.

Opr. Jas

Powiązane tematy

Komentarze