Informacje

źródło: Poczta Polska
źródło: Poczta Polska

Jest efekt współpracy Poczty Polskiej z Pocztą Chińską

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 16 lipca 2018, 16:58

  • 3
  • Powiększ tekst

Poczta Polska otwiera dodatkowe hale sortownicze w Olsztynie i Koszalinie w związku z bardzo dużym wzrostem zagranicznych przesyłek ecommerce, zwłaszcza z Poczty Chińskiej - poinformowała spółka.

Inwestujemy w nową  infrastrukturę, ponieważ chcemy być wiodącym operatorem logistycznym w Europie Środowo-Wschodniej, chcemy jeszcze lepiej obsługiwać rynek eCommerce i logistykę międzynarodową. Aby wizja stała się rzeczywistością, przebudowujemy sieć logistyczną. Dostosowujemy ją do obsługi nie tylko listów ale także paczek i przesyłek paletowych. Docelowa architektura logistyczna Poczty Polskiej, w tym planowana budowa centralnego węzła logistycznego, będzie wiązała się z miliardowymi inwestycjami i to zaledwie w ciągu kilku lat. W ramach tego projektu trzy sortownie regionalne i 50 punktów przeładunkowych tzw. depotów zostanie skomunikowanych z centralnym węzłem logistycznym – powiedział członek zarządu Poczty Polskiej Paweł Skoworotko, cytowany w komunikacie.

Poczta Polska odnotowuje bardzo duże wzrosty zagranicznych przesyłek eCommerce, zwłaszcza z Poczty Chińskiej.

Porównując 6 m-cy roku 2018 do analogicznego okres roku ubiegłego - wzrost ten wyniósł ok. 15 proc. dla wszystkich rodzajów przesyłek. Szczególną dynamikę widać w obszarze nadchodzących do Polski przesyłek kurierskich „Expres PRIME”, których wolumen w ciągu roku zwiększył się ponad 10-krotnie. Jest to konsekwencją coraz większej popularności międzynarodowych portali aukcyjnych w naszym kraju i ich szybkiego rozwoju. Dlatego Poczta dostosowuje swoją sieć logistyczną do aktualnych i przyszłych potrzeb rynkowych, w tym obsługi handlu e-commerce i szczytów świątecznych – czytamy dalej.

Otwarcie nowej hali w Olsztynie, gdzie powstanie wspomniany depot, jest jednym z etapów budowy nowej architektury logistycznej. Stały wzrost wolumenu przesyłek wymaga utworzenia dodatkowej infrastruktury. Dlatego Poczta zdecydowała o utworzeniu dodatkowego węzła ekspedycyjno-rozdzielczego w Olsztynie. Dotychczasowy obiekt przy ul. Partyzantów 39 posiadał zbyt małą powierzchnię. Nowa hala - przy ul. Przemysłowej 6a -  o powierzchni eksploatacyjnej 2 tys. m² pozwoli na jednoczesną obsługę samochodów o maksymalnym tonażu w sześciu dokach rozładunkowo-załadunkowych.

Niebawem Poczta otworzy także halę w Koszalinie przy ul. Szarych Szeregów 20. Obecnie funkcjonująca sortownia pomocnicza przy ulicy Zwycięstwa 1a w dotychczasowej formie jest ponad trzykrotne przeciążona. W ciągu pół roku wszystkie procesy sortowania przesyłek zostaną przeniesione do nowej lokalizacji. Hala o docelowej powierzchni magazynowej wynoszącej 1,3 tys. m2 oraz powierzchni biurowo-socjalnej wynoszącej 100 m2 pozwoli na zwiększenie szybkości procesów i lepsze wykorzystanie taboru – czytamy także.

Poczta chce wybudować do 2022 roku centralny węzeł, który ma obsługiwać międzynarodowy handel eCommerce, m.in. w ramach współpracy Poczty z Chinami i rozwijającym się Nowym Jedwabnym Szlakiem. Rozbudowie elementów infrastruktury logistycznej Poczty Polskiej towarzyszyć będą inwestycje w systemy informatyczne i flotę pojazdów. W tym roku spółka uruchomi także nowy sorter paczkowy w Zabrzu (specjalistyczna maszyna obsłuży ok. 2,5 mln paczek miesięcznie).

Jak podaje Poczta, spółka systematycznie odnotowuje znaczące wzrosty w punktach odbioru swoich partnerów.

W pierwszych czterech miesiącach 2018 r. zainteresowanie klientów odbiorem przesyłek w punktach odbioru wzrosło aż o 30 proc. Nadal najwięcej przesyłek, odbieranych jest w placówkach pocztowych. Prawie trzykrotnie wzrosła jednak liczba przesyłek odbieranych przez klientów na stacjach PKN Orlen. Docelowo sieć click&collect Poczty Polskiej osiągnie 11 tys. lokalizacji – podsumowano w materiale.

Ekspansja zagraniczna Poczty Polskiej to jeden z trzech filarów strategii rozwoju na lata 2018-2022. Celem spółki jest koordynacja wymiany handlowej między Azją a Europą i stworzenie hubu logistycznego dla między innymi międzynarodowego eCommerce, przypomniano także.

Na podst. ISBnews

Powiązane tematy

Komentarze