Informacje

Polskie LNG / autor: GazSystem
Polskie LNG / autor: GazSystem

Będzie rozbudowa terminalu LNG w Świnoujściu

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • 23 listopada 2018
  • 18:00
  • 5
  • Tagi: bezpieczeństwo energetyczne biznes energetyka gaz gospodarka LNG terminal w Świnoujściu
  • Powiększ tekst

Operator terminalu LNG w Świnoujściu, spółka Polskie LNG oficjalnie poinformowała o zamiarze ogłoszenia przetargów na rozbudowę jego zdolności regazyfikacyjnych, budowę trzeciego zbiornika i instalacji do napełniania skroplonym gazem cystern kolejowych.

Polskie LNG poinformowało w piątek o opublikowaniu tzw. wstępnego ogłoszenia informacyjnego. To oficjalna forma poinformowania rynku o planowanym w najbliższym czasie postępowaniu zmierzającym do wyłonienia wykonawcy rozbudowy terminala LNG w Świnoujściu. Jak podała spółka, dla rozbudowy przewidziano formułę „zaprojektuj i wybuduj”.

Publikując wstępne ogłoszenie spółka wyszła naprzeciw potencjalnym wykonawcom, dając im możliwość, zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, odniesienia się do zaproponowanych warunków postępowania” - powiedział cytowany a komunikacie Polskiego LNG prezes spółki Paweł Jakubowski. „Firmy zainteresowane udziałem w projekcie mogą zgłaszać swoje komentarze i uwagi, dzięki którym proces przetargowy będzie pełniejszy i wyczerpujący - wyjaśnił.

Polskie LNG zamierza zwiększyć moc regazyfikacyjną terminala z 5 do 7,5 mld m sześc. gazu rocznie poprzez rozbudowę instalacji regazyfikacji skroplonego gazu ziemnego w oparciu o dodatkowe dwa wymienniki ciepła typu SCV (ang. Submerged Combustion Vaporiser).

W ramach rozbudowy powstać ma nowy, trzeci zbiornik na LNG typu FCT („Full Containment Tank”) o pojemności 180 tys. m sześc. wraz z niezbędnym wyposażeniem i instalacjami. Dwa istniejące w gazoporcie zbiorniki mają pojemność 160 tys. m sześc. każdy.

Trzecim elementem rozbudowy będzie kompletna bocznica kolejowa - 3-torowa z rozjazdami i torem dojazdowym - wraz ze stanowiskami załadunku LNG na cysterny kolejowe oraz na kontenery kriogeniczne, przewożone ciężarówkami.

SzSz (PAP)

Komentarze