Informacje

pociąg pasażerski / autor: Fratria
pociąg pasażerski / autor: Fratria

Pociągi pasażerskie punktualniejsze

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 12 lutego 2019, 14:10

  • 0
  • Powiększ tekst

Punktualność kolejowych przewozów pasażerskich w czwartym kwartale ubiegłego roku wzrosła do 88,5 proc. z 87,4 proc. w trzecim kwartale. O 6,2 tys. spadła liczba pociągów opóźnionych powyżej 5 minut, a ich czas opóźnienia zmalał średnio o prawie 2 minuty - podał Urząd Transportu Kolejowego (UTK).

UTK poinformował we wtorek w komunikacie, że w czwartym kwartale 2018 roku punktualnie do końca trasy dojechało 88,5 proc. pociągów wobec 87,4 proc. w trzecim kwartale.

Według urzędu w ciągu ostatnich trzech miesięcy roku 2018 przewoźnicy kolejowi uruchomili 448,1 tys. pociągów, to mniej o 12,1 tys. w stosunku do trzeciego kwartału ubiegłego roku. Dla porównania rok wcześniej, w czwartym kwartale 2017 roku punktualność przewozów pasażerskich wynosiła 86,9 proc. Uruchomiono wtedy 426,9 tys. pociągów.

Jak poinformował urząd w czwartym kwartale 2018 roku średni czas opóźnień powyżej 5 minut pociągów na stacji docelowej wyniósł 16 minut 6 sekund wobec 17 minut 48 sekund w poprzednim kwartale. Największy odsetek stanowiły pociągi opóźnione do 5 minut - 52,2 proc. (ponad 56,4 tys. pociągów) oraz od 5 do 60 minut - 46,1 proc. (ponad 49,8 tys.).

Punktualność naszego flagowego przewoźnika międzyregionalnego, spółki PKP Intercity, wzrosła w czwartym kwartale ubiegłego roku do 72,5 proc. z 66,7 proc. kwartał wcześniej.

Według UTK najbardziej punktualnym przewoźnikiem w czwartym kwartale 2018 r. była Warszawska Kolej Dojazdowa (99,3 proc. punktualności) i PKP SKM w Trójmieście z punktualnością wynoszącą 97,5 proc.

Z danych UTK wynika ponadto, że w sumie w czwartym kwartale 2018 odwołano 4 tys. 571 pociągów.

Na podst. PAP

Powiązane tematy

Komentarze