Informacje

autor: Poczta Polska
autor: Poczta Polska

Poczta Polska inwestuje w elektryki

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 14 lutego 2019, 14:23

    Aktualizacja: 27 lutego 2019, 11:08

  • 3
  • Powiększ tekst

Poczta Polska zakupi kilkadziesiąt aut elektrycznych o ładowności do 800 kg, które jesienią 2019 roku trafią do floty operatora - powiedział w czwartek prezes Poczty Polskiej Przemysław Sypniewski.

Podjęliśmy decyzję o dołączeniu do naszej floty pierwszych kilkudziesięciu aut elektrycznych. Chcemy rozpisać przetarg na ich pozyskanie. To efekt ubiegłorocznych testów tego typu pojazdów w naszej firmie - mówił. Dzisiaj zaczynamy kolejny etap sprawdzania samochodów elektrycznych w codziennej pracy, tym razem o większej ładowności - dodał szef Poczty Polskiej.

Planujemy wymianę części floty na pojazdy elektryczne różnych kategorii - zapewnił Sypniewski.

Dla Poczty Polskiej realizacja programu Elektromobilność oznacza nie tylko oszczędności na paliwie, ale także włączenie się w działania na rzecz poprawy jakości powietrza - powiedział.

Członek zarządu Poczty Polskiej ds. logistyki Paweł Przychodzeń zapowiedział, że Poczta przeprowadzi kolejne testy samochodów elektrycznych do 3,5 tony o ładowności powyżej 800 kg - w Warszawie, Poznaniu, Lublinie, Łodzi, Zabrzu, Krakowie i Pruszczu Gdańskim. Potrwają do maja.

Weźmie w nich udział osiem aut marek dostępnych na polskim rynku od niedawna: Renault Master Z.E., Volkswagen e-Crafter, Maxus-Hitachi oraz Mercedes e-Vito w liczbie 5 egzemplarzy - dodał.

Kierowcy będą sprawdzać parametry techniczno-użytkowe, takie jak przyspieszenie, hamowanie, komfort jazdy i obsługi, sposób ładowania akumulatorów i możliwą do przejechania liczbę kilometrów. Na tej podstawie podjęte zostaną decyzje o dalszych losach wprowadzania elektrycznych pojazdów dla listonoszy - wyjaśnił.

Podczas konferencji przypomniano, że wiosną 2018 roku narodowy operator pocztowy przetestował homologowane auta o ładowności do 800 kg. W testach brało udział 15 pojazdów kilku producentów, w tym Citroen Berlingo, Melex 381, 382 i 391, Nissan e-NV200, Peugeot Partner, Renault Kangoo, Zeppelin Goupil G4 i G5, a także Komel - konwertyk Instytutu Napędów i Maszyn Elektrycznych. Równolegle z testami pojazdów Poczta sprawdzała funkcjonowanie stacji ładowania tych aut.

Poczta Polska jest największym operatorem na rodzimym rynku, zatrudniającym ponad 80 tys. pracowników. Ma ponad 7,5 tys. placówek, filii i agencji pocztowych.

SzSz (PAP)

Powiązane tematy

Komentarze