Informacje

autor: Newag
autor: Newag

Newag dostarczy Impulsy do Bari

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 10 maja 2019, 19:18

  • 0
  • Powiększ tekst

Nowosądecki producent pociągów Newag SA podpisał w piątek umowę wykonawczą z włoskim przewoźnikiem z Bari na dostawę kolejnych sześciu elektrycznych pociągów Impuls 2. Wartość kontraktu wynosi 24,21 mln euro. Umowa jest kontynuacją kontraktu z 2015 r.

Jak poinformowała nowosądecka spółka w piątek, zgodnie z umową wykonawczą zawartą z włoskim przewoźnikiem Ferrovie del Sud Est (FSE) z siedzibą w Bari producent zobowiązał się dostarczyć sześć elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) Impuls 2 w ciągu 19 miesięcy. Wyprodukowane pojazdy zostaną objęte dodatkowo 36 miesięczną gwarancją.

Kontrakt ten jest kontynuacją umowy ramowej i wykonawczej zawartej z firmą FSE w grudniu 2015 r. Na mocy tego porozumienia Newag zobowiązał się dostarczyć zamawiającemu pięć trójczłonowych Impulsów 2 oraz - w ramach opcji - kolejnych sześć pojazdów. Zamówienie na pociągi objęte opcją zostało złożone w grudniu 2018 r.

Podpisana w piątek umowa określa szczegółowe warunki wykonania kontraktu. Łącznie w ramach obowiązującej umowy zostanie wyprodukowanych jedenaście pojazdów - wyjaśniono w komunikacie.

Produkowane przez Newag EZT Impuls to jedne z najnowocześniejszych tego typu pojazdów szynowych w Polsce. Pojazdy te będą pierwszymi elektrycznymi zespołami trakcyjnymi w Europie zachodniej wyprodukowanymi przez polskiego producenta.

EZT Impuls 2 jest sztandarowym produktem nowosądeckiej firmy, wywodzącym się z rodziny pojazdów Impuls pierwszej serii. Wyróżnia się funkcjonalnością oraz zastosowaniem zaawansowanych rozwiązań konstrukcyjnych. Projektując pociąg konstruktorzy szczególną uwagę zwrócili na bezpieczeństwo. Specjalnie zaprojektowany pulpit rozbudowany dookoła fotela maszynisty pozwala na dostrzeżenie obiektów znajdujących się w bliskiej odległości od czoła pojazdu. Prędkość eksploatacyjna Impulsów wynosi 160 km/h.

Wersja trójczłonowa dla włoskiego odbiorcy ma blisko 60 metrów długości. Jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych; przedziały pasażerskie i kabinę maszynisty wyposażono w klimatyzację, zastosowano system informacji pasażerskiej oraz system monitoringu GPS.

Kontrakt z przewoźnikiem obsługującym region Bari nie jest pierwszym zamówieniem Newagu z Włoch - spółka dostarczyła wąskotorowe, dwuczłonowe pociągi spalinowe typu Vulcano do obsługi szlaków wokół wulkanu Etna na Sycylii.

SzSz (PAP)

Powiązane tematy

Komentarze