Informacje

Kolejna włoska firma schodzi z budowy drogi

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • 7 czerwca 2019
  • 20:52
  • 6
  • Tagi: biznes budownictwo drogi finanse infrastruktura
  • Powiększ tekst

GDDKiA wezwała w „trybie pilnym” wykonawcę trasy S5 Poznań-Wronczyn, firmę TOTO Construzioni, do powrotu na plac budowy i wznowienia prac. W piątek firma poinformowała o odstąpieniu od kontraktu, mimo że inwestycja nie została ukończona.

Pierwotnie 16-kilometrowy odcinek S5 między Poznaniem a Wronczynem miał być gotowy w listopadzie 2017 r. Termin ukończenia inwestycji kilkukrotnie jednak przesuwano. Pod koniec ub. roku otworzono jedną jezdnię i możliwy jest przejazd po jednym pasie w każdą stronę.

W piątek włoskie konsorcjum, któremu przewodzi firma Toto Costruzioni Generali, poinformowało GDDKiA, że odstępuję od kontraktu.

Jak tłumaczył rzecznik prasowy GDDKiA Jan Krynicki, „07 czerwca 2019 r. Wykonawca trasy S5 Poznań - Wronczyn, firma TOTO Construzioni przekazała pismo będące w ocenie GDDKiA bezpodstawne i niezasadne, a mówiące o odstąpieniu przez firmę od kontraktu. Zamawiający wezwał w trybie pilnym wykonawcę do powrotu na plac budowy począwszy od poniedziałku 10 czerwca 2019 r. i wznowienia prac”.

Krynicki podkreślił, że „zamawiający będzie sprawdzać mobilizację już od godzin rannych w najbliższy poniedziałek i jeżeli prace nie zostaną wznowione, to GDDKiA podejmie bezzwłocznie działania przewidziane w takich sytuacjach w umowie”.

Dla GDDKiA priorytetem jest realizacja kontraktów z pierwotnie wyłonionym wykonawcą, a jeżeli nie ma takiej możliwości to dokończenia zadania w sposób tak szybki jak to możliwe, aby w jak najszybszym czasie udostępnić trasę kierowcom - wskazał Krynicki.

Umowę na realizację przedsięwzięcia o wartości ok. 530 mln zł podpisano w lipcu 2015 roku. Zakres inwestycji obejmuje budowę drogi ekspresowej z dwiema jezdniami po dwa pasy ruchu oraz trzech węzłów drogowych: Konarzewo, Stęszew i Mosina, dwóch miejsc obsługi podróżnych oraz odcinków dróg publicznych uzupełniających istniejącą sieć dróg.

SzSz (PAP)

Komentarze