Informacje

Automaty paczkowe  / autor: Poczta Polska
Automaty paczkowe / autor: Poczta Polska

Pierwsze automaty paczkowe dla klientów Poczty Polskiej

Grażyna Raszkowska

Grażyna Raszkowska

dziennikarka

  • 18 lipca 2019
  • 14:20
  • 2
  • Tagi: automaty paczkowe biznes Poczta Polska zakupy internetowe
  • Powiększ tekst

Automaty paczkowe to samoobsługowe urządzenia, których dwieście w całej Polsce ma działać do końca października. Pierwsze tego typu urządzenia pojawiły się właśnie w Warszawie.

W instalowanych automatach paczkowych klienci będą mogli odbierać swoje zakupy internetowe, szczególnie te kupowane poprzez usługę Allegro Smart, bo Poczta współpracuje z firmą Allegro, liderem sprzedaży on-line w Polsce.

Automaty będą regularnie pojawiały się m.in. w nowych osiedlach mieszkaniowych.

Chodzi o to, by w takich miejscach jak nowe osiedla było jak najwięcej urządzeń pozwalających na samodzielny odbiór przesyłek. Docelowo chcemy także być w każdej polskiej gminie, jako placówka wyznaczona – mówi portalowi wgospodarce.pl Grzegorz Kurdziel, wiceprezes Poczty Polskiej, odpowiedzialny za sprzedaż.

W nowych osiedlach mieszkają młodzi ludzi przyzwyczajeni do zakupów internetowych. A właśnie na ten rodzaj zakupów oraz rozwój e-commercu najbardziej stawia w swojej strategii Poczta Polska.

Na uroczystym otwarciu pierwszego automatu paczkowego w nowej placówce pocztowej w warszawskie dzielnicy Praga wziął udział Przemysława Sypniewskiego, prezes zarządu Poczty Polskiej oraz pozostali członkowie zarządu.

Jest to dla nas dzień szczególny, dlatego prezentujemy się z całym zarządem, wybranym na trzyletnią kadencję. Zarząd będzie przede wszystkim skupiać się na odbudowania infrastruktury Poczty Polskiej i jej fundamentów działania. Chcemy, aby nie ulegała ona dalszej erozji – a przykładem naszych działań jest otwarcie 300 nowych placówek. Istotnym elementem jest również otwarcie całodobowego automatu paczkowego w nowej placówce Poczty. To jeden z kilku w Warszawie. Mamy nadzieję, że w najbliższym czasie ten sektor będzie dynamicznie się rozwijał – mówił podczas spotkani z dziennikarzami prezes Poczty Polskiej Przemysław Sypniewski.

Zwrócił także uwagę, że obecnie deweloperzy zapewniają dobre warunki współpracy, a dobrym przykładem jest obecność placówki pocztowej w Porcie Praskim w Warszawie.

Poczta Polska to największy polski pracodawca zatrudniający ponad 80 tys. pracowników w całym kraju. Posiada największą sieć dystrybucyjno-logistyczną w kraju, obejmującą ponad 7,5 tys. placówek.

Na to, że nie ma obecnie odwrotu od inwestowania w nowoczesne urządzenia służące do samodzielnego odbierania przesyłek zwrócił uwagę Grzegorz Kurdziel, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej odpowiedziany za sprzedaż.

Grzegorz Kurdziel, wiceprezes Poczty Polskiej / autor: Poczta Polska
Grzegorz Kurdziel, wiceprezes Poczty Polskiej / autor: Poczta Polska

Dynamicznie rośnie sprzedaż przez Internet i dlatego startego działania Poczty Polskiej również w dużym stopniu będzie na to nakierowana. Już teraz w naszej sieci Odbioru w Punkcie tylko w pierwszym półroczu tego roku nadano tyle samo przesyłek co w całym poprzednim roku. Klienci cenią sobie bliskość lokalizacji punktów i elastyczne godziny odbioru przesyłek. Automaty paczkowe to kolejny sposób dostawy, która zapewni jeszcze większy komfort e-zakupów – powiedział wiceprezes.

W jego opinii – wszystkie strony korzystające w tego rozwiązania są na wygranej pozycji.

Po pierwsze korzystamy my – bo zarabiamy na dostawach i zapewniamy sobie rozwój. Drugim wygranym są punkty handlowe , w których stawiamy nasze automaty paczkowe, trzecim sklepy internetowe, a czwartym – oczywiście sami klienci – wyliczał.

W tej chwili Poczta współpracuje z Orlenem, siecią handlową „Żabka” i rozpoczyna intensywną współpracę z siecią „Biedronka”.

W  opinii prezesa wygrywa też rozwiązanie ekologiczne, bo mniej kurierów krąży z przesyłkami – przez co środowisko zyskuje.

Poczta współpracuje w zakresie automatów paczkowych z firmą SwipBox.

Uruchomienie nowej sieci automatów paczkowych przy współpracy z Poczta Polską to bardzo duży krok w rozwoju całego sektora e-commerce w naszym kraju. Z tej usługi mogą korzystać wszyscy którzy cenią sobie wygodę i zautomatyzowane rozwiązania pozwalające oszczędzać czas. Siec ułatwi odbiór paczek, tym bardziej, że automaty będą ustawiane w najbardziej przystępnych lokalizacjach - mówił Michał Czechowski, prezes zarządu SwipBox Polska, producent i operator automatów paczkowych.

Zapowiedział także, że jego firma zamierza rozszerzyć współpracę z Pocztą Polską z 200 urządzeń do tylu, ile będzie potrzebował rynek.

Komentarze