Informacje

Coca-cola to już nie jest to... / autor: Pixabay
Coca-cola to już nie jest to... / autor: Pixabay

Coca-Cola reklamuje homoseksualizm

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 5 sierpnia 2019, 20:10

    Aktualizacja: 6 sierpnia 2019, 07:04

  • Powiększ tekst

Kampania reklamowa Coca-Coli zachęcająca do akceptacji homoseksualizmu wywołała na Węgrzech kontrowersje i sprzeciw m.in. posła rządzącej konserwatywnej partii Fidesz. Firma podkreśliła, że jej zdaniem wszyscy mają prawo kochać.

Reklamy Coca-Coli pojawiły się na plakatach m.in. w metrze budapeszteńskim. Przedstawiają uśmiechnięte hetero- i homoseksualne pary oraz butelki coli na tęczowym tle z napisem „Miłość to miłość. Zero cukru, zero przesądów”.

Akcja wywołała sprzeciw posła Fideszu Istvana Boldoga, który wezwał do bojkotu produktów Coca-Coli, dopóki ta „prowokacyjna” - jak to określił - kampania się nie zakończy.

W internecie pojawiła się też petycja do operatora transportu publicznego Budapesztu i władz miasta o pomoc w jak najszybszym usunięciu plakatów. „Reklamowana na plakatach homoseksualna treść zagraża moralności publicznej - stosunki homoseksualne są bowiem sprzeczne z naturalnym prawem moralnym - a także rodzinie jako fundamentowi przetrwania narodu” - napisano w petycji, którą poparła m.in. skrajnie prawicowa partia Nasza Ojczyzna. Podpisało ją już ponad 26 tys. osób.

Koncern Coca-Cola wydał w poniedziałek oświadczenie, w którym podkreśla, że wierzy, iż „zarówno osoby hetero- jak i homoseksualne mają prawo kochać tego, kogo chcą, i w taki sposób, jaki im odpowiada”.

W naszych reklamach, postach i komunikatach wyrażamy nasze zasady, a więc także wiarę w równość ludzi - napisano.

Firma dodała, że na rozpoczynającym się w środę największym festiwalu muzycznym na Węgrzech Sziget będzie można kupić butelki Coca-Coli z limitowanej serii z tęczową etykietką.

Firma analityczna Nielsen podała w poniedziałek, że od lipca 2018 r. do czerwca br. sprzedano na Węgrzech 3 mln hektolitrów coca-coli o wartości ponad 50 mld ft (153 mln euro), co oznacza ponad 60 proc. krajowej sprzedaży napojów gazowanych.

PAP, MS

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.