Informacje

POLSKIE MARKI TURYSTYCZNE / autor: PAP
POLSKIE MARKI TURYSTYCZNE / autor: PAP

5 miejsc szczególnie promowanych w polskiej turystyce

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 16 września 2019, 19:14

  • 0
  • Powiększ tekst

W ramach projektu „Polskie Marki Turystyczne” chcemy promować najpiękniejsze miejsca w naszym kraju - powiedział w poniedziałek minister sportu i turystyki Witold Bańka. Dodał, że turystyka jest branżą ważną w strategii zrównoważonego rozwoju Polski

Podczas rozstrzygnięcia pierwszej edycji projektu tytuł „Polska Marka Turystyczna” otrzymało pięć miejsc, które - jak zaznaczył szef resortu - będą promowane w sposób aktywny, nowoczesny i innowacyjny , po to zachęcić turystów zarówno z Polski i jak i z zagranicy do odwiedzin. Tytuł ten otrzymały Bieszczady, Kraina Lessowych Wąwozów (okolice Kazimierza Dolnego, Nałęczowa, Puław), Śląsk Cieszyński, a także miasta Lublin i Toruń.

Oprócz tego wybrano sześć lokalizacji, które zdaniem organizatorów, czyli MSiT oraz Polskiej Organizacji Turystycznej, zasługują na miano kandydatów do markowego grona. Wyróżnienia otrzymała Jura Krakowsko - Częstochowska, Mazury Zachodnie, Puszcza Białowieska, Szlak wokół Tatr (m.in. trasa rowerowa na pograniczu polsko - słowackim), Ziemia Świętego Krzyża (w Górach Świętokrzyskich) a także miasto Zamość.

Jak zaznaczyli organizatorzy, laureaci i kandydaci zostali wybrani spośród 117 przysłanych zgłoszeń. Wszyscy, w szczególności kandydaci do tytułu „Polska Marka Turystyczna” otrzymają dostęp do zapewnionego przez MSiT wsparcia w postaci szkoleń, doradztwa eksperckiego, organizacji audytów, wizyt studyjnych czy badań dotyczących destynacji turystycznych.

Jak wskazał szef resortu, w 2018 roku Polacy odbyli o 19 proc. podróży więcej niż w 2015 roku, a liczba turystów z zagranicy wzrosła o 17 proc. Dodał, że aby ten trend utrzymać, należy wzmocnić współpracę w zakresie turystyki na poziomie lokalnym. „I właśnie m.in. po to powstał projekt „Polskie Marki Turystyczne - podkreślił Bańka.

Jak powiedział na poniedziałkowej uroczystości prezes Polskiej Organizacji Turystyki Robert Andrzejczyk, w 2020 roku na promocje miejsc, które otrzymały tytuł „Polskiej Marki Turystycznej” a także kandydatów wyasygnowano milion złotych. A to dopiero początek - zaznaczył.

PAP, mw

Powiązane tematy

Komentarze