Informacje

Fot.wikimedia.org
Fot.wikimedia.org

Lidl wyeksportował za granice polskie produkty za kwotę 1 mld 250 mln zł. W tym roku obiecuje więcej

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 1 października 2013, 18:35

    Aktualizacja: 2 października 2013, 10:46

  • 8
  • Powiększ tekst

Firma Lidl Polska realizuje około 70% obrotu poprzez sprzedaż artykułów produkowanych w Polsce. Produkty te trafiają nie tylko do polskich domów. Ich jakość doceniają także mieszkańcy Europy Środkowej, a nawet Zachodniej. Wartość eksportu za rok 2012 wyniosła ponad 1 mld 250 mln złotych, a wyniki za pierwsze półrocze 2013 r. wskazują, że można spodziewać się wzrostu tej wartości w roku bieżącym.

Wartość eksportu Lidl Polska wzrosła w 2012 roku o około 25% w stosunku do roku ubiegłego. Wyniki za 2013r. są satysfakcjonujące. Głównymi zagranicznymi odbiorcami artykułów produkowanych na zlecenie Lidl przez polskich dostawców są Czechy, Słowacja, Rumunia, Węgry i Bułgaria. Produkty z Polski dostępne są również w sklepach Lidl w krajach skandynawskich, a także we Francji, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Grecji oraz na Cyprze.

- Polscy dostawcy produkujący na zlecenie Lidl wyeksportowali ponad 850 mln sztuk różnych produktów. Jesteśmy dumni, że razem budujemy pozytywny obraz produktów najlepszej jakości z naszego kraju. Spodziewamy się, że bieżące tempo wzrostu się utrzyma, a współpraca z polskimi dostawcami będzie się pogłębiać – mówi Patrycja Kamińska,  PR Manager Lidl Polska.

Wśród produktów oryginalnych marek Lidl, które eksportowane są z Polski większość stanowią artykuły spożywcze. Są to m.in. piwo, słodycze, soki, pieczywo do odpieku czy wyroby mięsne. Około 12% całego eksportu ilościowego stanowią słodycze i słone przekąski, m.in. wafelki, ciastka oraz chrupki. W sklepach Lidl w Europie dużą popularnością cieszy się wafelek Roger - w 2012 r. ilość produktu wyeksportowana przez polskich dostawców oscylowała w granicach 34 000 000 sztuk. Wartościowo największy udział w eksporcie stanowią wyroby mięsne, na czele z  parówkami Pikok.

Produkty, które kierowane są do sprzedaży na rynkach zagranicznych wytwarzane są dla firmy Lidl przez najlepszych polskich dostawców. Wśród nich są zarówno lokalni,  jak i czołowi polscy producenci żywności. Dzięki temu w Europie można kupić artykuły produkowane przez mniejsze firmy jak OSM Mońki, OSM Jana, OSM Głubczyce, Agrohurt czy OSM Sierpc, a także dużych producentów: Animex, Grupa Polmlek, Łowicz, Mieszko, Delicpol,  Sokpol, ZM Madej&Wróbel czy Contimax.

Współpraca z lokalnymi dostawcami jest dla firmy Lidl bardzo istotna. Wśród mniejszych kontrahentów jest m.in. OSM Głubczyce, który jest partnerem biznesowym Lidl od 2004 r.

- Obecnie eksportujemy jogurt Pilos do Rumunii. W 2012r. było to ok. 4 000 000 sztuk, czyli ponad 1 600 ton produktu. W tym roku, już w tym momencie, osiągnęliśmy podobną wartość. Mamy nadzieję, że ta wzrostowa tendencja będzie się utrzymywać - mówi Jan Piechowiak, prezes zarządu OSM Głubczyce.

Wśród produktów, które eksportowane są przez polskich dostawców na zlecenie firmy Lidl są m.in. przetwory rybne. Lidl współpracuje w tym zakresie m.in. z firmą Contimax, która posiada 20 letnią tradycję w produkcji tego typu wyrobów.

- Łącznie eksportujemy 8 artykułów.  Dostarczamy m.in. makrelę wędzoną, rolmopsy czy filety śledziowe. Do Czech wysyłamy średnio miesięcznie ponad 130 palet różnych produktów rybnych. Nasze przetwory trafiają również na Słowację, do Bułgarii i Rumunii. Na Węgry eksportujemy w chwili obecnej marynaty. Cenimy sobie bardzo współpracę z firmą Lidl - mówi Andrzej Cieślik, prezes zarządu firmy Contimax.

Sukces oryginalnych marek Lidl na rynku europejskim to wspólna zasługa firmy Lidl oraz współpracujących z nią dostawców. Jakość jest dla nas najwyższym kryterium wyboru naszych partnerów.

- Cenimy polskie firmy za chęć rozwoju i podnoszenie standardów. System zarządzania i kontroli jakości, które są stosowane przez dostawców, a także potwierdzane przez firmę Lidl stanowią o prezentowanych wynikach eksportowych - mówi Patrycja Kamińska, PR Manager Lidl Polska. - Naszych kontrahentów cenimy również za otwarcie na nowe projekty produktowe. Dzięki temu, co roku na sklepowe półki w Europie trafiają zupełnie nowe produkty oryginalnych marek Lidl - dodaje.

Opr. Jas

 

 

-------------------------------------------------------------------------------

Zachęcamy  do odwiedzenia naszego internetowego sklepu wSklepiku.pl!

Znajdziecie tam mnóstwo ciekawych książek, audiobooków, poradników oraz bardzo atrakcyjne gadżety z logotypem wPolityce.pl!

Zapraszamy!

Powiązane tematy

Komentarze