tag

konsument

22 marca

16 marca

Polacy pokochali piwa bezalkoholowe

O 64 proc. wzrosła dynamika sprzedaży piw bezalkoholowych. Polacy coraz bardziej poszukują nowych wyrafinowanych smaków piwa i tym kierują się przy jego zakupie, a mniej interesuje ich zawartość alkoholu. Wiąże się to ze zmianą pokoleniową konsumentów i trendom zdrowego trybu życia. Tymczasem statystyczny Polak rocznie wypija ok. 98 litrów piwa rocznie.

15 marca

15 lutego

Twoja Telekomunikacja pod lupą kontrolerów UOKiK

Urząd w postępowaniu sprawdzi czy mają miejsce w rzeczywistości niezgodne z prawem działania jak: podszywanie się pod innego operatora, brak informacji o faktycznej wysokości opłat abonamentowych, utrudnianie odstąpienia od umowy czy nieuprawnionym żądaniu opłat za niezmówione usługi dodatkowe .Jeśli postawione zarzuty potwierdzą się Prezes UOKIK może nakazać zmianę praktyki i usunięcie jej skutków oraz nałożyć karę pieniężną nawet do wysokości 10 proc. obrotu osiągniętego w poprzednim roku.

Wcześniejsze publikacje

FE: gospodarstwa domowe mogłyby zaoszczędzić na energii

Odbiorcy indywidualni mogliby zaoszczędzić i odciążyć polski system elektroenergetyczny, gdyby mieli informacje kiedy i ile energii zużywają oraz gdyby zmianie uległy taryfy. Ceny prądu mogłyby spaść nawet o 160 zł rocznie dla gospodarstwa domowego - uważają eksperci Forum Energii

Będzie nawet 10 tys. upadłości konsumenckich rocznie

Należy zwiększyć ilość sędziów, orzekających w procesach upadłościowych. Inaczej, sądy zostaną zablokowane. W ub. roku mogło być ponad 4 tys. upadłości. Ale w kolejnych latach będzie ich więcej. Resort Sprawiedliwości zabezpieczył środki na utworzenie 80 nowych etatów w 2017 r. Według prawników, to za mało.

Polacy nie korzystają z praw konsumenckich bo ich nie znają

Konsumenci nie poświęcają zbyt wiele czasu i uwagi, by zaznajomić się ze swoimi uprawnieniami i zasadami korzystania z nich, w tym z zasadami zwrotu towarów. Jednocześnie to właśnie znajomość praw jakie przysługują konsumentowi w związku z daną transakcją oraz brak obaw dotyczących uciążliwości procedur, odgrywa znaczącą rolę podczas podejmowania decyzji o zakupie.

Pozostałe publikacje o tym tagu

15 września 2016 roku

Dla Polaków coraz ważniejsza od ceny jest jakość. Ilu konsumentów to klienci oszczędni?

Większość Polaków to wymagający konsumenci, którzy są gotowi zapłacić więcej za produkty lepszej jakości – wynika z badania Shopper Study na zlecenie firmy Henkel. Coraz chętniej kupujemy takie towary, które służą dłużej i lepiej. Tylko 20 proc. stanowią klienci oszczędni, którzy kierują się podczas zakupów głównie ceną. Mamy też coraz większe wymagania wobec sklepów – co do czystości, bogactwa oferty i atmosfery panującej w sklepie.

16 sierpnia 2016 roku

Konsumenci pomogą gospodarce, ale jej nie uskrzydlą

Roman Przasnyski, Główny Analityk GERDA BROKER: Po rozczarowujących danych, dotyczących polskiej gospodarki w pierwszych dwóch kwartałach, wciąż największe nadzieje na przyspieszenie w drugiej połowie roku pokładane są we wzroście konsumpcji. Wpływ tego czynnika na poprawę dynamiki PKB może okazać się niewystarczający, jeśli zawiodą pozostałe

3 lipca 2016 roku

UOKiK - urząd z wartością dodaną

Stworzenie osobnych urzędów dla ochrony konsumentów i antymonopolowego byłoby kosztowne i na pewien czas paraliżujące. Musimy czerpać korzyści z obecnej konstelacji – mówi w wywiadzie dla „Gazety Bankowej” Marek Niechciał, nowy prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

29 kwietnia 2016 roku

Producenci jaj wprowadzają konsumentów w błąd. W jaki sposób?

Przy zakupie jaj konsumenci nie powinni się sugerować barwnymi ilustracjami i hasłami na opakowaniach, tylko kodami umieszczonymi na skorupkach. Zdaniem ekspertów UOKiK brak rzetelnej informacji o produkcie to celowe wprowadzanie konsumentów w błąd.

25 marca 2016 roku

Pożyczkowe reklamy wprowadzały w błąd

Alior Bank, Bank BGŻ BNP Paribas, Euro Bank, Credit Agricole Bank Polska oraz spółka Provident Polska w ocenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów naruszyły zbiorowe interesy konsumentów publikując mylne lub niepełne informacje na temat ich oferty

15 marca 2016 roku

Konsument może łatwiej sprawdzić usługodawcę

Świadomość Polaków na temat ich praw jako konsumentów rośnie. Nadal jednak jest spora grupa osób, które nie wiedzą, że dla bezpieczeństwa swoich interesów mogą sprawdzać wiarygodność płatniczą kontrahentów, z którymi chcą współpracować. Dotyczy to deweloperów, pracodawców, sklepów internetowych, czy biur podróży. Przez najbliższy miesiąc (od 15 marca do 15 kwietnia) dostęp do takiej informacji będzie ułatwiony.

3 sierpnia 2015 roku

UKE ma pełne ręce roboty: Wiele skarg, konsumenci potrzebują pomocy

W ostatnich dwóch latach liczba wniosków składanych przez konsumentów do prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej utrzymuje się mniej więcej na tym samym poziomie. W pierwszej połowie 2015 roku wpłynęło ponad 4,2 tys. pism z prośbą o interwencję lub mediację. Najczęściej konsumenci narzekają na wprowadzenie w błąd przez przedstawiciela handlowego lub niedotrzymanie warunków umowy.

16 marca 2015 roku

Konsumenci sprawdzają firmy

Do tej pory w biurach informacji gospodarczej konsumenci najczęściej sprawdzali własną wiarygodność płatniczą. Rzadziej sięgali po informacje o kondycji finansowej firm, z którymi planowali nawiązać współpracę. Jednak w ciągu ostatnich kilku lat świadomość konsumentów w zakresie sprawdzania wypłacalności firm, jak i własnej wiarygodności finansowej w biurach informacji gospodarczej wzrosła.

4 lutego 2015 roku

Nowe prawa konsumenta – sprawdź jak nie dać się oszukać!

Pod koniec ubiegłego roku, w związku z ostatnimi regulacjami unijnymi, zaczęła w Polsce obowiązywać nowa ustawa o prawach konsumenta. Aktualne zasady wprowadzają szereg udogodnień dla klientów robiących zakupy przez Internet. Warto się z nimi zapoznać, aby w każdej sytuacji być świadomym przysługujących nam praw. Poniżej znajdują się najważniejsze zmiany, które z końcem roku powinny były znaleźć się w regulaminach e-sklepów.

13 stycznia 2015 roku

Spadek cen żywności: rolnik nie zarobił, konsument nie zaoszczędził

Ceny skupu podstawowych surowców rolniczych od grudnia 2013 r. do grudnia 2014 r. spadły o prawie 10 proc. Jednak tę obniżkę konsumenci odczuli w dużo mniejszej skali – ceny detaliczne żywności spadły w tym czasie czterokrornie mniej, bo średnio o 2,4 proc. - informuje Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej

12 grudnia 2014 roku

Nowa ustawa o prawach konsumenta, czyli o czym przedsiębiorca powinien wiedzieć?

Pod koniec maja bieżącego roku, Sejm uchwalił ustawę dotyczącą praw konsumenta. Przedmiotowa ustawa wejdzie w życie dnia 25 grudnia 2014 r. wprowadzając szereg zmian w porządku prawnym zarówno po stronie konsumenta, jak i przedsiębiorców. Decyzją Ustawodawcy obie strony zyskają nowe uprawienia, ale także szereg dodatkowych obowiązków.

16 października 2014 roku

Będzie łatwiej o upadłość konsumencką

Prezydent podpisał nowelizację Prawa upadłościowego i naprawczego, która ma usunąć bariery w dostępie do oddłużenia w ramach upadłości konsumenckiej z zachowaniem praw wierzycieli.

13 października 2014 roku

Wielkie kłopoty z małego procentu

Zaraz wyjaśnimy mechanizm rynkowy, który obniżkę stóp procentowych wiąże ze spadkiem procentów w alkoholu.

13 października 2014 roku

E-sklepy przygotowują się do nowych przepisów

Właściciele e-biznesów zaczęli prace nad dostosowaniem swoich sklepów internetowych do wymogów wchodzącej w życie 25 grudnia nowej ustawy konsumenckiej. Wprowadzenie niezbędnych zmian tuż przed tym terminem może być dużym wyzwaniem ze względu na ruchliwy okres przedświąteczny. Nowe przepisy wzmacniają pozycję konsumentów, a właścicielom sklepów dają szansę na ekspansję zagraniczną.

8 października 2014 roku

Upadłość konsumencka w Anglii nie uchroni przed polskimi długami. Jak to zrobić?

Ostatnio w Internecie zaroiło się od ofert przeprowadzenia upadłości konsumenckiej w Anglii, których twórcy zapewniają, że pomogą szybko i sprawnie przejść postępowanie upadłościowe na korzystnych warunkach, co pozwoli odciąć się od wszelkich długów z przeszłości. Niestety twórcy tych ofert nie będą w stanie dotrzymać obietnic złożonych swoim klientom, ponieważ skuteczne przeprowadzenie upadłości za granicą jest znacznie bardziej skomplikowane niż z pozoru się wydaje.