tag

prasa

11 czerwca

Na łamach nowego numeru „wSieci”: Jacek Saryusz-Wolski przerywa milczenie

Specjalnie dla tygodnika „wSieci” pisze prof. Adam Glapiński, prezes Narodowego Banku Polskiego – w artykule „Dobra gospodarka potrzebuje dobrego państwa” analizuje globalną sytuację gospodarczą i ocenia, jak w tej układance wygląda Polska. W świecie na nowo wzrasta rola państwa w rozwiązywaniu problemów gospodarczych. To odpowiedź na konsekwencje globalizacji, które szczególnie wyraźnie dały się odczuć w czasie kryzysu oraz letargu, w jakim znalazła się światowa gospodarka w ostatniej dekadzie

26 maja

Niemiecka prasa o Trumpie: Zbawiciel czy wróg NATO?

Niemiecka prasa jest bardzo podzielona w ocenie szczytu NATO z udziałem Donalda Trumpa. Dla jednych gazet prezydent USA jest zbawieniem dla NATO, dla innych - wrogiem. Zgodę na udział w wojnie z IS uważają za akt symboliczny ze względu na obawy przed skutkami.

24 kwietnia

22 kwietnia

W nowym podwójnym numerze „wSieci”: Sikorski – kłamcą smoleńskim

W nowym wydaniu tygodnika „wSieci” dziennikarze dowodzą, że Radosław Sikorski zeznając pod przysięgą mijał się z prawdą w sprawie zaangażowania MSZ w organizację obchodów rocznicowych w Katyniu w 2010 r. Dotarliśmy do dokumentów, które udowadniają, że nie mówił prawdy. Ówczesny szef MSZ był na każdym etapie informowany o ustaleniach dotyczących wyjazdu – piszą Marek Pyza i Marcin Wikło.

Wcześniejsze publikacje

"Financial Times": Erdogan może zaszkodzić tureckiej gospodarce

Dążenie prezydenta Turcji Recepa Tayyipa Erdogana do pełni władzy ma negatywny wpływ nie tylko na sytuację polityczną kraju, ale może też odbić się na gospodarce - ocenia w poniedziałek dziennik "Financial Times" komentując niedzielne referendum konstytucyjne.

Pozostałe publikacje o tym tagu

12 marca 2017 roku

W nowym numerze „wSieci” o serii skandali w polskim sądownictwie

W okresie transformacji wielce zasłużony, patriotyczny i szlachetny prof. Adam Strzembosz zapewnił, że nie ma potrzeby weryfikacji przechodzącego z PRL środowiska sędziowskiego, że ono oczyści się samo. Wielu mu uwierzyło, pozostałych zakrzyczano. A była to nie tylko skrajna naiwność, nie tylko błąd, była to, a właściwie jest, ogromna szkoda, jaką Polsce i Polakom prof. Strzembosz tym swoim głupstwem wyrządził. Armia komunistycznych sędziów wzięła prysznic i z dnia na dzień stała się sędziami wolnej Polski.

9 marca 2017 roku

Badania: Rosjanie nie odczuwają poprawy stanu swojej gospodarki

Większość Rosjan nie odczuwa poprawy stanu krajowej gospodarki, o której w ostatnich miesiącach mówili przedstawiciele władz; z optymizmem oceniają sytuację jedynie osoby zatrudnione w strukturach siłowych i administracji państwowej - pisze dziś prasa.

12 grudnia 2016 roku

Chińska prasa w odezwie do Donalda Trumpa

Polityka jednych Chin nie może być przedmiotem handlu - pisze dziś w komentarzu redakcyjnym anglojęzyczny dziennik chiński "Global Times" w reakcji na ostatnią wypowiedź prezydenta elekta USA Donalda Trumpa, który zagroził, że zerwie z tą polityką.

1 grudnia 2016 roku

E-booki będą mogły korzystać z obniżonej stawki VAT

Komisja Europejska proponuje też zmiany dla przedsiębiorców. Chce np., aby firma, której roczna sprzedaż za granicę nie przekracza 10 tys. euro, korzystała z przepisów o VAT kraju, w którym działa

3 listopada 2016 roku

Wydawcy prasy: Wojny z Google nie ma

Nie walczymy z Google'm, chcemy uporządkować wzajemne relacje, bo choć czytelników treści prasowych nie ubywa, to przychody prasy spadają - mówił o unijnej inicjatywie nadania nowych praw wydawcom Wiesław Podkański, prezes Izby Wydawców Prasy na czwartkowej konferencji.

17 października 2016 roku

Wielkie zwolnienia w "Gazecie Wyborczej" - efekt braku reklam ze Skarbu Państwa?

W zeszłym tygodniu spółka Agora podała, że zwalnia ponad 100 pracowników w związku z niższą sprzedażą „Gazety Wyborczej” i oszczędnościami, które musi zastosować. Według ekspertów podstawową przyczyną kłopotów finansowych wydawnictwa może być brak reklam zlecanych przez spółki Skarbu Państwa.

6 października 2016 roku

"Financial Times": Mocna pozycja państw Grupy Wyszehradzkiej w UE

Kraje Grupy Wyszehradzkiej (V4) stosunkowo niedawno dołączyły do Unii Europejskiej, ale dzięki współpracy osiągnęły we Wspólnocie mocną pozycję; teraz ich wpływom zagrażają wewnętrzne spory o przyszłość UE - pisze dziś dziennik "Financial Times"

30 sierpnia 2016 roku

"Financial Times": Warszawa kusi londyńskie City

Polska dołączyła do grupy państw, które chcą skorzystać na niepewności związanej z Brexitem i zachęcić do siebie zagranicznych inwestorów - pisze dziennik "Financial Times", zapowiadając czwartkową wizytę wicepremiera Mateusza Morawieckiego w Londynie.

7 lipca 2016 roku

"Gazeta Wyborcza" z rekordowym spadkiem sprzedaży

Dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy nie pozostawiają złudzeń - sprzedaż "Gazety Wyborczej" drastycznie spadła, podobnie jak innych dzienników. Na czele "Fakt", ale i on traci.

15 czerwca 2016 roku

Słońce („The Sun”) świeci dla zwolenników Brexitu

Dziennik gospodarczy "Financial Times" opowiedział się w środę za dalszym członkostwem Wielkiej Brytanii w Unii Europejskiej. W poniedziałek poparcia dla Brexitu udzielił największy brytyjski tabloid "The Sun". Poparcie tabloidu może uchodzić za wyznacznik nastrojów społecznych. Od 1979 roku gazeta zawsze popierała opcję polityczną, która wygrywała wybory

10 czerwca 2016 roku

Wielki płacz nad 500+

Nie ma chyba w Polsce większej patologii. To znaczy dla tych, którzy czytają „Gazetę Wyborczą” i jej portale, słuchają radiowęzła tego organu, czyli radia Tok FM czy oglądają ich ideowych pobratymców, czyli TVN 24 i „Fakty” TVN. Albo dla tych, którzy śledzą w tych mediach stanowiska i wypowiedzi polityków Platformy Obywatelskiej czy Nowoczesnej.

18 maja 2016 roku

Ile czasu Polacy poświęcają na czytanie wiadomości?

Ponad połowa Polaków dziennie poświęca od 15 do 45 minut na czytanie informacji. Najczęściej szukają ich w internecie. Robi tak 83 proc. respondentów. 30 proc. szuka wiadomości w codziennej prasie, a 21 proc. w tygodnikach i miesięcznikach.