tag

samochody elektryczne

11 sierpnia

7 sierpnia

KE nie planuje wprowadzenia kontyngentów na samochody elektryczne

Komisja zareagowała w ten sposób na informacje niemieckiej gazety "Handelsblatt", która, powołując się na źródła UE, wskazała, że Komisja Europejska chce przyspieszyć wycofywanie silników spalinowych, ustanawiając od 2025 roku kontyngenty dla samochodów o niskim poziomie emisji, takich jak samochody elektryczne

26 lipca

Samochody elektryczne w Polsce znacznie tańsze po 2026 roku

Ceny samochodów elektrycznych zaczną zrównywać się w Polsce z cenami samochodów z napędem tradycyjnym w latach 2026 – 2029 – prognozuje Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych ORPA.PL. - informuje Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych w komunikacie.

20 lipca

Maciej Mazur w Telewizji wPolsce.pl: Od elektromobilności nie ma odwrotu

Rok temu w dziedzinie aut elektrycznych błyszczała tylko Tesla. Obecnie każdy z dużych koncernów samochodowych pracuje nad samochodami elektrycznymi albo ma je w ofercie. Od elektromobilności nie ma już odwrotu – powiedział Maciej Mazur, dyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, w Wywiadzie Gospodarczym Telewizji wPolsce.pl

Wcześniejsze publikacje

GAZETA BANKOWA: Syrenka na prąd, czyli elektromobilność po polsku

Polska, choć nie produkuje aut pod własną marką, chce dołączyć do elektromobilnej elity. Pomysł, jak to zrobić, już jest, potencjał też. A cel jest ambitny – milion elektrycznych samochodów jeżdżących po polskich drogach w 2025 r. I bynajmniej nie tylko z importu, a rodzimej produkcji

Pozostałe publikacje o tym tagu

17 maja 2017 roku

Volvo nie będzie pracować nad nowymi silnikami Diesla, stawia na napęd elektryczny

Koncern motoryzacyjny Volvo nie będzie już pracować nad nowymi silnikami Diesla - zapowiedział prezes firmy Hakan Samuelsson w wywiadzie opublikowanym w środę przez niemiecki dziennik "Frankfurter Allgemeine Zeitung". W zamian szwedzka marka ma skoncentrować się na napędach hybrydowych i elektrycznych. Zaprezentowane w 2013 roku silniki Diesla Volvo mają być produkowane do ok. 2023 roku

3 kwietnia 2017 roku

Rewolucja na polskich drogach trwa

Na ulice Gdańska wyjechały właśnie pierwsze samochody elektryczne sygnowane logiem Energi. W ramach usługi carsharingu, należąca do Grupy Energa spółką Enspirion umożliwia klientom biznesowym i instytucjonalnym wynajem aut elektrycznych „na godziny”

21 marca 2017 roku

W Bielsku-Białej ruszyła polska fabryka samochodów elektrycznych

Samochód osiąga maksymalną prędkość 135 km/h, a moc silnika to 45 KM. Pełna baterie litowo-jonowe o pojemności 14 kWh powinny wystarczyć na przejechanie ok. 100 km. Ponowne naładowanie ze zwykłego garażowego gniazdka ma trwać ok. 6 godzin

10 marca 2017 roku

Prezes Daimlera: silniki Diesla powinny pozostać na rynku

Nowoczesne silniki Diesla są praktycznie tak samo "czyste" jak współczesne napędy benzynowe, a do tego emitują mniej CO2. W związku z tym wysokoprężne jednostki powinny pozostać na rynku - powiedział prezes Daimlera Dieter Zetsche.

6 marca 2017 roku

Do wiosny 2018 roku powstanie seria prototypów polskich aut elektrycznych

Do wiosny przyszłego roku na polskie drogi trafią krótkie serie prototypów krajowych samochodów elektrycznych - zapowiedział w poniedziałek dyrektor zarządzający spółką ElectroMobility Poland Krzysztof Kowalczyk. Szef resortu energii Krzysztof Tchórzewski zapowiada, że państwo mogłoby wejść kapitałowo w pierwszą fabrykę, która byłaby w stanie wybudować 100 tys. samochodów elektrycznych rocznie

17 lutego 2017 roku

Za 10 lat milion aut osobowych i ponad połowa autobusów miejskich na tańszy prąd

30 proc. obecnej ceny ma kosztować prąd w taryfie nocnej, kiedy to będzie można ładować samochody elektryczne. Za 10 lat ponad połowa autobusów jeżdżących w miastach ma być napędzana energią eletryczną – zapowiedział Krzysztof Tchórzewski, minister energii w czasie konferencji „Wyzwania w transporcie dla ochrony środowiska” organizowanej przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW). A po Polsce ma jeździć milion elektrycznych aut osobowych.

1 lutego 2017 roku

Przyszłość motoryzacji - nie diesel lecz hybrydy i wodór

To może być zmierzch diesli. Spaliny z takich silników przyczyniają się do zanieczyszczenia powietrza i są uznane przez WHO za substancje rakotwórcze. Dlatego koncerny motoryzacyjne będą raczej stawiać na alternatywne napędy.