tag

słodycze

19 kwietnia

Polskie słodycze eksportowym hitem

Polska jest w pierwszej dziesiątce największych w Unii Europejskiej producentów słodyczy. Jednak ze względu na stagnację na polskim rynku, dominującą pozycję sieci handlowych oraz rosnącą konkurencję ze strony producentów z Ukrainy krajowi wytwórcy rozwijają eksport słodyczy na rynki zagraniczne.

14 kwietnia

Afrykańskie, czekoladowe El Dorado

1,7 mln ton ziaren kakao sprowadzono w 2016 r. do UE, a z nich robi się czekoladę. Najwięcej surowca do produkcji wyrobów czekoladowych trafiło do Unii w minionym roku z Afryki – poinformował Eurostat. Na czwartym miejscu - w gronie eksporterów wyrobów czekolady – uplasowała się Polska.

23 lutego

17 października

Dzieci zapłacą podatek od słodyczy?

Według doniesień, Ministerstwo Zdrowia rozważa wprowadzenie „podatku cukrowego”, które obciążałby firmy produkujące towary z dużą ilością cukru.

Wcześniejsze publikacje

Ukraińska czekoladowa ofensywa

Prezydent Ukrainy - Petro Poroszenko, zanim został głową państwa, zajmował się biznesem. Znany był przede wszystkim z produkcji wysokiej jakości słodyczy, w tym - czekolady. Teraz firma Poroszenki chce wejść na polski rynek. Będzie słodka wojna?

Pozostałe publikacje o tym tagu

4 czerwca 2015 roku

Profesor Andrzej Blikle: "Szeregowy pracownik mistrz cukierniczy zarabiał u mnie połowę tego co ja jako prezes"

"Badania trwały 25 lat, przeprowadzono ponad milion wywiadów i wyodrębniono 12 cech dobrego pracodawcy zapisanych w postaci pytań, na które odpowiadają pracownicy. Odpowiedź TAK to punkt dla pracodawcy. Są to m.in.: Czy wiem, czego oczekują ode mnie w pracy? Czy codziennie mam w pracy możliwość wykonywania tego, co potrafię najlepiej? Czy w ciągu ostatnich siedmiu dni czułem się choć raz doceniony? Czy ktokolwiek w pracy zachęca mnie, abym się dalej rozwijał? Czy w pracy liczy się moje zdanie? Potem okazało się, że dobrzy pracodawcy mają trwały sukces rynkowy. Etyka i przyzwoite zachowanie po prostu się opłacają."

23 marca 2015 roku

Słaby rok dla producentów słodyczy

Polacy w ubiegłym roku kupili o ponad 2 proc. mniej słodyczy niż w 2014 r. Producenci w tej trudnej sytuacji rynkowej, na którą dodatkowo wpłynęła utrzymująca się deflacja oraz wysokie ceny kakao i orzechów laskowych, szukają szans na zwiększenie rentowności poprzez wprowadzanie nowych produktów. Taka strategia okazała się skuteczna dla Wedla, który pomimo słabej koniunktury zanotował kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży.