Wywiad gospodarczy

Poczta Polska nadrabia technologiczne zaległości

wPolsce.pl

wPolsce.pl

wPolsce.pl to nowy telewizyjny projekt grupy medialnej Fratria: aktualne komentarze i programy publicystyczne oraz felietony filmowe

  • 18 stycznia 2018
  • 13:51
  • 2
  • Tagi: biznes e-commerce logistyka media Ministerstwo Cyfryzacji Poczta Polska Przemysław Sypniewski wPolsce.pl Wywiad Gospodarczy
  • Powiększ tekst

Poczta Polska jest firmą, która nadrabia zaległości ostatnich wielu lat zaniedbań we wprowadzaniu rozwiązań technologicznych – mówił w rozmowie z Maciejem Wośko, redaktorem naczelnym „Gazety Bankowej”, w „Wywiadzie Gospodarczym” w Telewizji wPolsce.pl Przemysław Sypniewski, prezes Poczty Polskiej.

Trzeba wziąć pod uwagę to, że jesteśmy firmą, która nadgania zapóźnienia w rozwiązaniach technologiczne. istnieje konieczność nadrobienia zaległości nawet kilkudziesięcioletnie. I my mamy obowiązek to nadrobić, a jednocześnie rozbudowa sieci logistycznej – mówił Sypniewski.

Jak dodał, „za cel postawiliśmy sobie m.in. rozbudowę sieci odbioru przesyłek. Stąd nasze usługi pojawiły się także w takich miejscach jak Żabka czy Fresh Market. Będziemy robili wszystko, żeby w tych miejscach można było przesyłkę nadać, a nie tylko odebrać. W tym roku planujemy przebudowywać pocztę ze struktury listowej na paczkową”.

I dodał, że od kilku lat można zauważyć, że paczka, która najczęściej kojarzy się z kartonikiem, zaczyna przybierać formę mikropaczki.

Są to raczej przesyłki listowe, w ciągu kilku lat liczba mikropaczek będzie równa albo przewyższająca liczbę przesyłek listowych – mówił Sypniewski.

Jak twierdził, konsumenci chcą korzystać z rewolucji technologicznej także w kontakcie z usługami administracji publicznej.

Poczta polska bierze udział w rozmowach na ten temat i co jest istotne, i pewnie – podobnie jak winnych krajach, także zdarzy się u nas – usługi cyfrowe własnych operatorów zostaną wykorzystane do tego celu – uważa szef Poczty Polskiej.

Zwrócił uwagę na to, że usługi pocztowego są obowiązkiem, które państwo ma wobec obywateli.

Dzisiaj 20-25 proc. ludzi w Polsce nie ma komputera. Pytanie brzmi czy my jesteśmy w stanie przymusić tych ludzi do kupna komputera, prawdopodobnie nie czyli część korespondencji do nich będzie musiała zostać dostarczona w sposób tradycyjny – dodał Sypniewski.

Jak mówił, „Poczta realizuje koncepcje Ministerstwa Cyfryzacji związane z e-doręczaniem przesyłek.

My te usługi świadczymy, każdy może sobie zamówić usługę, zakładając sobie skrzynkę i będzie mógł tę przesyłkę odebrać elektronicznie. My dostarczymy mu skan przesyłki – dodał szef Poczty.

I jak dodał, „zmianę technologiczną traktuję jak wyzwanie czyli w jaki sposób przystosować firmę, którą zarządzam, żeby na tym skorzystała nie tylko firma, ale obywatele i dla państwo”.

Komentarze