Głębokie uczenie (się) fundamentem edukacji hybrydowej
- Nie ma wątpliwości, że cały sektor edukacji będzie wspominał czas lock-downu jako moment szczególny, który obnażył słabości tradycyjnego podejścia do tak ważnego etapu życia każdego młodego człowieka. Zwłaszcza, że żyjemy w świecie nacechowanym coraz większą zmiennością i tempem rozwoju wielu jego elementów, w tym edukacji - pisze Barbara Michalska, Dyrektor ds. Edukacji w Microsoft na blogu „Microsoft Mówi”
Jednocześnie zwraca uwagę, że dzisiaj istotne jest, by „wyciągnąć wnioski z lekcji, którą przyniosła pandemia. Dlatego musimy podjąć dyskusję na temat wykorzystania doświadczeń z okresu nauki zdalnej”.
Warto podkreślić ogromny wysiłek dziesiątek tysięcy pracowników oświaty, którzy sprawili, że ciągłość nauczania w momencie koniecznego dystansu społecznego została zachowana. W badaniach przeprowadzonych przez Global Education Innovation Initiative (Harvard) i OECD Rapid Assessment of COVID-19 Education Response wyraźnie dostrzegamy, że dla 84 proc. respondentów ważnym i bardzo ważnym priorytetem w reagowaniu na kryzysy jest zapewnienie ciągłości nauki. Dzisiaj z pełnym przekonaniem możemy powiedzieć, że zdalna nauka i cyfrowe narzędzia pomogły zachować kontakt ze szkołą, otwierając wirtualne przestrzenie do współpracy, komunikacji i budowania więzi - zwraca uwagę Michalska.
Czytaj więcej: Głębokie uczenie (się) fundamentem edukacji hybrydowej
Czytaj też: Szkół funkcjonujących w trybie zdalnym i hybrydowym będzie więcej
Mat.Pras./KG