Informacje

autor: www.sxc.hu
autor: www.sxc.hu

Czy Chińczycy zaangażują się kapitałowo w transport?

Szymon Szadkowski

  • Opublikowano: 25 października 2017, 11:42

  • Powiększ tekst

Podczas briefingu prasowego ministrowi byli pytani o chińskie zaangażowanie kapitałowe, na ile jest możliwe i po jakim warunkami?

Jak zapewnił Gróbarczyk od tego jest spotkanie Ministrów Transportu i dopiero teraz będą toczyły się rozmowy podczas spotkania ministrów transportu nad stworzeniem szczegółowych relacji i współpracy biznesowej.

Dzisiaj w zasadzie nastąpi pierwsza wymiana zdań dzisiaj budujemy cały program studium wykonalności szlaku wiślańskiego i odrzańskiego chcemy stworzyć dzisiaj za wcześnie na konkrety – dodał Gróbarczyk.

Jak mówił Adamczyk zaangażowanie chińskiego kapitału w CPK jest jak najbardziej realne ale w takim stopniu żeby było dla obu stron satysfakcjonujące.

Również budujemy odcinki dróg gdzie dopuszczony jest kapitał publiczny i prywatny zapraszamy każdego nie tylko kapitał chiński, jeśli chodzi oo Krajowy Program Kolejowy mamy zapewnione finansowanie ze środków UE i budżetu państwa.

Obecnie jak mówi Adamczyk dla nas priorytetem jest VIA Carpatia planujemy w najbliższym czasie spotkania bilateralne.

Pytany Gróbarczyk czy możliwe jest zaangażowanie w wysokości wyższej niż 50 proc. udziałów odpowiedział, ze będziemy działać zgodnie z prawem i obowiązującymi regułami jednak wolelibyśmy żeby nasze inwestycje, na terenie Polski były jednak w większości w rekach polskich inwestorów, kapitału.

Jednocześnie Adamczyk zapowiedział, że absolutnym priorytetem jest rozwój kierunek północ-południe jeśli chodzi o dostęp do portów i  dróg śródlądowych.

W najbliższym czasie podpisujemy umowy w najbliższym tygodniu na kolejne odcinki Via Baltica i Via Carpatia – na tym się skupiam a nie na spekulacjach o dymisji – dodał Adamczyk.

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych