Poczta Polska zarobi 0,5 mld zł na sprzedaży produktów
Poczta Polska zakłada uzyskanie nawet 500 mln zł przychodu ze sprzedaży produktów w placówkach wobec 400 mln zł w zeszłym roku, poinformowała spółka
Zgodnie z nową strategią rozwoju, Poczta w segmencie handlu zamierza dołączyć do grona wiodących w kraju dystrybutorów towarów pocztowych, papierniczych, biurowych, prasy i wydawnictw.
Nasi klienci przyzwyczajają się, że działalność Poczty Polskiej nie ogranicza się wyłącznie do obsługi przesyłek. Konsekwentnie poszerzamy naszą ofertę, ponieważ chcemy oferować atrakcyjne produkty w przystępnych cenach. Sprzedaż płyt, książek i artykułów papierniczych ma duże znaczenie dla społeczności wsi i mniejszych miejscowości, gdzie placówki Poczty Polskiej mają do odegrania szczególnie ważną rolę - powiedział członek zarządu Poczty Polskiej Grzegorz Kurdziel, cytowany w komunikacie.
Poczta Polska posiada ponad 7 500 placówek, filii i agencji pocztowych. Zgodnie z nową strategią, ta sieć stale się rozwija. Placówki są punktami oferującymi usługi komunikacyjne i finansowe lokalnym społecznościom. Asortyment Poczty Polskiej uzupełnia luki w ofercie wydawniczej i księgarskiej w wielu miejscowościach, gdzie nie funkcjonują sklepy konkurencji w tej branży, podano.
Od 2015 roku w Poczcie systematycznie rośnie sprzedaż prasy egzemplarzowej i książek. W 2017 r. przychód z tej sprzedaży wyniósł niemal 115 mln zł, podczas gdy jeszcze w 2015 r. było to niewiele ponad 100 mln - czytamy dalej.
W tym roku Poczta Polska kontynuuje działania zmierzające do uporządkowania oferty handlowej i atrakcyjniejszego prezentowania jej w placówkach. Celem jest zwiększenie przychodów o 20 proc. Spółka, zgodnie ze strategią rozwoju przyjętą w 2017 r., chce wzmocnić swoje udziały w segmencie handlu i stać się liczącym dystrybutorem towarów pocztowych, papierniczych, biurowych i prasy.
Porządkujemy naszą ofertę w placówkach. Jesteśmy przekonani, że sprzedaż detaliczna w placówkach pocztowych będzie znacząco rosła w kolejnych latach, dzięki trafianiu w oczekiwania naszych klientów oraz atrakcyjniejszemu prezentowaniu produktów. Jesteśmy stabilnym i wiarygodnym partnerem dla firm, których produkty są sprzedawane w naszych placówkach - dodał Kurdziel.
Poczta Polska konsekwentnie stawia na sprzedaż samoobsługową, która jest wygodna dla klientów. W ofercie jest pełna paleta towarów pocztowych: koperty w różnych rodzajach i formatach, opakowania kartonowe, zestawy opakowaniowe, taśmy, kartki pocztowe, widokówki i karnety okolicznościowe, a także książki dotyczące historii Polski, biograficzne, beletrystka, serie dla dzieci i poradniki, podano również.
Dane z ubiegłego roku potwierdzają, że artykuły te są chętnie kupowane. W 2017 r. szczególnym zainteresowaniem cieszyły się między innymi książeczki dla dzieci, zaś z książek dla dorosłych - wydawnictwa o tematyce kulinarnej. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych w 2017 r. produktów znalazły się wydawnictwa dla dzieci z serii album z naklejkami oraz wydawnictwa z serii Bystrzaki. Popularnością cieszyły się pozycje z przepisami siostry Anastazji” - podsumowano.
(ISBnews)SzSz