Godziny ciszy w hipermarketach
Sieć hipermarketów Auchan, po udanej inicjatywie jednego z ich oddziałów, wprowadzi we wszystkich swoich sklepach w Polsce tzw. godziny ciszy. Oświetlenie zostaje wtedy przyciemnione, muzyka i komunikaty głosowe wyłączone oraz zostaje otwarta specjalna kasa z pierwszeństwem. Dla kogo? Dla osób z autyzmem, bowiem cała akcja jest kierowana do takich właśnie osób
„Godziny ciszy” zostały na początku wprowadzone oddolnie jako inicjatywa Auchan Częstochowa Północ. Uczyniono to na początku kwietnia 2019 z okazji Światowego Dnia Wiedzy o Autyzmie. Po pozytywnym odbiorze przez klientów, sieć rozszerzyła inicjatywę na resztę swoich sklepów.
Nasza akcja społeczna spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem, dlatego zdecydowaliśmy o wprowadzeniu takich spokojnych godzin zakupowych we wszystkich naszych sklepach - mówi Dorota Patejko, rzeczniczka prasowa Auchan Polska.
Lokalni dyrektorzy oddziału mają ustalać konkretny dzień wraz z godziną, kiedy będą obowiązywały godziny ciszy. Będzie można się o tym dowiedzieć na miejscu lub na stronie internetowej danego oddziału.
W ślad za Auchan podążają także inne sieci hipermarketów. Firmy takie jak Lidl, Carrefour czy Kaufland zastanawiają się nad wprowadzeniem podobnego rozwiązania. Z kolei placówki firmy Netto nawet teraz, na tle sklepów wielkoformatowych, odznaczają się znacznie „spokojniejszym” trybem pracy, dzięki czemu są przyjazne dla osób o nadwrażliwości na bodźce zewnętrzne.
Warto dodać, że pionierem całej akcji jest Galeria Katowicka. W każdą sobotę w godzinach 9.00-11.00 nie uświadczymy tam w częściach wspólnych reklam ani muzyki, zaś prawie 60 sklepów w obrębie galerii zadeklarowało, że na życzenie klienta ściszy muzykę bądź przyciemni światło.
Cały tekst można przeczytać na stronach *businessinsider.com.pl
Adrian Reszczyński