Informacje

Ivan Misner, założyciel BNI na konferencji w Warszawie / autor: BNI
Ivan Misner, założyciel BNI na konferencji w Warszawie / autor: BNI

MŚP korzysta z rekomendacji BNI

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 7 listopada 2019, 14:10

  • 0
  • Powiększ tekst

Ponad 2,5 tys. polskich małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) zrzeszonych w Business Network International (BNI) - największej na świecie organizacja rekomendacji biznesowych - zrealizowało dodatkowe zlecenia z pomocą BNI na kwotę 471 mln zł netto w ciągu ostatniego roku, podało BNI.

Każdy przedsiębiorca - członek BNI w ciągu ostatnich 12 miesięcy pozyskał z rekomendacji średnio 244 tys. zł netto dodatkowego przychodu dla swojej firmy. Prezes organizacji twierdzi, że skala dodatkowych dochodów z tego tytułu może być dużo większa.

Z badań przeprowadzonych przez BNI jasno wynika, że aż 98 proc. przedsiębiorców uważa, że rekomendacje są ważne w rozwoju firmy, jednocześnie tylko 3 proc. z nich ma na to strategię. Dlatego jestem dumny, że coraz więcej przedsiębiorców, w ramach BNI, współpracuje ze sobą i pomaga sobie w rozwijaniu firm - powiedział prezes BNI Polska Ryszard Chmura.

W dniach 6-9 listopada br. w Warszawie odbywa się międzynarodowa konferencja - BNI Global Convention, dotycząca rozwoju biznesu w oparciu o rekomendacje, przeznaczona dla przedsiębiorców zrzeszonych w BNI. BNI Global Convention gromadzi co roku kilka tysięcy uczestników z kilkudziesięciu krajów. Dopiero po raz drugi w historii wydarzenie organizowane jest poza Stanami Zjednoczonymi a po raz pierwszy w Europie.

Celem organizacji konferencji w Polsce jest utworzenie grup BNI w każdym mieście w Polsce i tym samym zrzeszanie 30 tys. firm. (Wg danych GUS w Polsce jest zarejestrowanych ok 2,1 mln MŚP, w tym mikrofirm jednoosobowych. Wg danych PARP z czerwca 2019 r. w całym sektorze MŚP znajduje zatrudnienie ok 10 mln. osób)

Pozyskiwanie nowych klientów, walka z konkurencją o zlecenia, zarządzanie pracownikami czy wpadnięcie w pułapkę małej skali to najczęstsze wyzwania, jakie stają przed polskimi przedsiębiorcami. Dlatego idea współpracy w biznesie, dzielenie się kontaktami czy wymiana wiedzy i doświadczeń spotyka się z uznaniem już ponad 260 tysięcy właścicieli firm na świecie i ponad 2,5 tys. w Polsce powiedział Chmura.

Podkreślił, że dołączając do BNI, przedsiębiorcy nie działają sami. W lokalnych grupach wspierają się w pozyskiwaniu nowych klientów, podwykonawców i generowaniu dodatkowego przychodu dla swoich firm.

BNI opiera swą działalność na marketingu rekomendacji i efektywnym networkingu, zrzeszająca ponad 260 000 przedsiębiorców w ponad 70 krajach na całym świecie. Została założona w 1985 roku w USA przez Ivana Misnera. BNI w Polsce zrzesza 2,5 tys. przedsiębiorców w 72 grupach. Grupy działają w 27 miastach Polski, takich jak m.in.: Warszawa, Kraków, Katowice, Wrocław, Bydgoszcz, Toruń, Rzeszów, Łódź, Włocławek, Białystok, Lublin czy Bielsko-Biała.

ak, ISBnews

Powiązane tematy

Komentarze