Mniejsze paragony to pół miliona oszczędności
Firmy szukają oszczędności w różny, często niebanalny sposób. Popularny nie tylko w Polsce, ale i Wielkiej Brytanii Lidl zdecydował się wprowadzić mniejsze paragony. Dzięki temu sieć dyskontów zaoszczędziła na papierze 150 tys. funtów w skali roku - informuje „The Sunday Times”, cytowany Business Insider Polska .
Brytyjski eksperyment z paragonami nie jest jednak pierwszym, na jaki zdecydowało się niemieckie przedsiębiorstwo. W 2016 r. szwajcarski Lidl zdecydował się nie drukować paragonów osobom, który ich nie chciały. Dzięki temu zaoszczędzono ok. 30 ton papieru rocznie.
Głównym powodem cięcia kosztów w każdy możliwy sposób jest utrzymanie konkurencyjnych cen, co na rynku dyskontów jest kluczem do sukcesu.
Czytaj więcej:Dzięki mniejszym paragonom Lidl w Wielkiej Brytanii zaoszczędził ponad pół mln zł rocznie