Analizy

Radek Majdan i Vabun robią kolejny krok w kierunku giełdy

źródło: MBF Group

  • Opublikowano: 8 marca 2016, 21:46

    Aktualizacja: 8 marca 2016, 21:49

  • Powiększ tekst

Kosmetyczna spółka Radosława Majdana i MBF Group coraz śmielej podąża w kierunku giełdy NewConnect. O tym, że biznes rozwija się zgodnie z planem świadczy niepubliczna emisja akcji skierowana do inwestorów prywatnych.

Zgodnie z przekazanymi informacjami spółka Vabun realizując strategię rozwoju oraz kierując się harmonogramem wejścia na rynek publiczny podjęła decyzję o wdrożeniu programu niepublicznej emisji akcji (Pre-IPO). Oferta skierowana do inwestorów prywatnych obejmuje emisję ok. 250.000 akcji serii F, z której spółka pozyska do 500.000 zł. Z uwagi na wczesną fazę rozwoju spółka zaoferowała atrakcyjne dyskonto w stosunku do planowanej ceny emisyjnej poprzedzającej debiut giełdowy.

Firma Vabun rozpoczęła działalność operacyjną z końcem II kwartału 2015 roku. Do dzisiaj wprowadzono do sieci dystrybucyjnej już 3 linie produktów - perfum i żeli pod prysznic dla mężczyzn. Mimo znacznych nakładów inwestycyjnych przez zaledwie sześć miesięcy, już w pierwszym roku działalności, na koniec 2015 roku udało się wypracować dodatni wynik finansowy.

Obecnie właścicielami Vabun są jej założyciele - Radosław Majdan, czyli pomysłodawca marki i całego przedsięwzięcia, Adam J. Kaczyński odpowiedzialny za jakość i nadzór nad produkcją oraz MBF Group S.A. jako inwestor finansowy specjalizujący się w inwestycjach typu seed i kompleksowej obsłudze transakcji na rynku kapitałowym.

Celem oferty Pre-IPO jest m.in. rozwinięcie sieci dystrybucyjnej na rynku polskim oraz sieci sprzedaży na rynkach zagranicznych, gdzie produkt jest już obecny. W planach jest także opracowanie i wprowadzenie 4 linii perfum i żeli dla mężczyzn oraz 1 linii perfum dla kobiet. Spółka przygotowuje się do przeprowadzenia projektów unijnych w ramach nowej perspektywy (innowacje oraz B+R) oraz uczestniczenia w targach w kraju i za granicą. Dodatkowo nie wykluczone, że jesienią 2016 roku wprowadzona zostanie seria produktów dla klienta masowego (z tzw. niższej półki) sygnowana znakiem Vabun.

Debiut spółki na rynku NewConnect planowany jest na I kwartał 2017 roku. Najprawdopodobniej poprzedzi go oferta prywatna lub publiczna. W grę wchodzą także negocjacje i skierowanie oferty do jednego z inwestorów branżowego.

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych