Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: Materiały Prasowe
Zdjęcie ilustracyjne / autor: Materiały Prasowe

Dlaczego fulfillment się opłaca?

Artykuł sponsorowany

  • Opublikowano: 15 marca 2023, 21:46

    Aktualizacja: 16 marca 2023, 10:19

  • Powiększ tekst

Fulfillment to outsourcingowa usługa, która cieszy się coraz większą popularnością w branży e-commerce

Przekazanie logistyki zewnętrznemu podmiotowi pozwala usprawnić procesy i daje wymierne korzyści finansowe. Dlaczego jeszcze warto zainwestować w fulfillment?

Co to jest fulfillment?

Ostatnie lata i rosnące zainteresowanie zakupami online sprawiły, że fulfillment stał się bardzo popularny wśród przedsiębiorców, którzy działają w branży e-commerce. Na czym polega ta usługa? Fulfillment to outsourcing logistyki, czyli przekazanie koordynacji obsługi zamówień na ręce zewnętrznego podmiotu.

W ramach tej usługi operatorzy mogą przejąć magazynowanie towarów, a także kompletowanie, pakowanie i wysyłanie paczek. Często zajmują się również obsługą reklamacji lub zwrotów. Ze względu na charakter tych zadań fulfillment w dużej mierze świadczony jest przez firmy kurierskie, które specjalizują się w kompleksowej obsłudze przesyłek.

Outsourcing logistyki można zamówić m.in. u polskiego przewoźnika InPost. Szczegóły oferty dostępne są na stronie internetowej pod adresem https://inpost.pl/fulfillment. Inwestycja w usługi doświadczonej firmy kurierskiej jest w stanie znacznie usprawnić funkcjonowanie sklepu internetowego.

Jakie korzyści daje outsourcing logistyki?

Fulfillment daje wiele korzyści. Przekazanie łańcucha logistycznego na ręce podwykonawcy nie tylko usprawnia realizację zleceń, ale i odciąża sklep poprzez zmniejszenie zakresu jego zadań. Zapomnienie o logistyce pozwala poświęcić czas oraz środki na rozwój marketingu czy innych gałęzi biznesu.

Warto pamiętać, że wolny czas to nie jedyny zasób, który daje fulfillment. Outsourcing logistyki jest w stanie zapewnić także korzyści finansowe. Przekazanie obsługi zleceń wiąże się z rezygnacją z wielu kosztów. Przykładowo nie trzeba już samodzielnie wynajmować magazynu i zatrudniać pracowników do jego obsługi.

Co więcej, rezygnując z własnej hali, można zamienić koszty stałe na zmienne. Zamiast płacić jednakową stawkę za wynajem, przedsiębiorca przekazuje firmie outsourcingowej sumę, która jest obliczana na podstawie rzeczywiście zajmowanego miejsca w magazynie. Oznacza to, że w okresach mniejszego popytu i ograniczonej produkcji nie trzeba płacić za miejsce na pustych półkach.

Fulfillment sprawia, że można też zrezygnować z kupowania materiałów do pakowania zamówień. Kartony, wypełniacze, foliopaki czy inne niezbędne artykuły zapewnia firma outsourcingowa. Jest to rozwiązanie, na którym można zaoszczędzić, ponieważ zewnętrzny operator kupuje opakowania w cenach hurtowych. Takie stawki często są znacznie niższe niż kwoty oferowane klientom detalicznym.

Dla kogo jest fulfillment?

Choć fulfillment ma wiele zalet, to nie jest dobrym rozwiązaniem dla wszystkich. Outsourcing logistyki sprawdza się w prowadzeniu przedsiębiorstw, które miesięcznie obsługują dużo zleceń. Natomiast w przypadku niewielkich firm, obsługujących kilkadziesiąt zamówień w skali miesiąca, fulfillment może okazać się mało opłacalny. Mikroprzedsiębiorcy często wychodzą lepiej na samodzielnym prowadzeniu sklepu.

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych