Bezgotówkowa ofensywa resortu rozwoju
Już w październiku rusza kampania społeczna Warto Bezgotówkowo. Celem tej akcji jest upowszechnienie bezgotówkowych form płatności dokonywanych w Polsce
Obecnie w Polsce aż 80 proc. płatności realizowana jest za pomocą gotówki, a tylko 20 proc. to transakcje bezgotówkowe. Polska jest w końcówce państw wysokorozwiniętych, w których propagowany jest obrót bezgotówkowy. W Polsce jest około 1,5 mln kas fiskalnych, a terminali płatniczych tylko 0,5 mln. Ale resort rozwoju zapowiada, że wkrótce ta liczba zostanie podwojona.
W ciągu trzech lat ma powstać 600 tys. nowych miejsc do akceptacji płatności bezgotówkowych – mówił Tadeusz Kościński, wiceminister rozwoju.
Jednym ze sposobów na zwiększenie obrotu bezgotówkowego jest przekonywanie Polaków, aby korzystali z płatności elektronicznych. Temu ma służyć właśnie akcja Warto Bezgotówkowo. Do kampanii przyłączyło się ponad 100 firm i instytucji. Są to między innymi organizacje kartowe, uczelnie, samorządy terytorialne, media oraz oczywiście banki.
Banki od dłuższego czasu współpracują z sektorem publicznym. Startująca właśnie kampania w zakresie wspierania obrotu bezgotówkowego to kolejny przykład takiej kooperacji - powiedział Krzysztof Pietraszkiewicz, prezes Związku Banków Polskich.
Podczas tygodnia płatności bezgotówkowych, w terminie 16 – 20 października 2017 r., klienci będą mogli korzystać ze specjalnych programów lojalnościowych i szeregu akcji promocyjnych oraz działań informacyjno – edukacyjnych.
Chcemy, żeby klient czuł korzyść z płatności karą - powiedziała Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.
Poza tym uczestnicy akcji chcą przekonać do płatności bezgotówkowych młodych, czyli uczniów i studentów. Chodzi zarówno o naukę korzystania z płatności kartami, jak i z wykształceniem nawyku, aby w ten sposób regulować płatności.