Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: Pixabay.com
Zdjęcie ilustracyjne / autor: Pixabay.com

Gdańsk: Ustawa krajobrazowa zlikwidowała reklamy. Ale...

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 19 stycznia 2021, 16:30

  • Powiększ tekst

Od niemal roku w Gdańsku obowiązuje tzw. ustawa krajobrazowa. Nakazywała likwidację reklam w postaci szyldów czy wielkich banerów z elewacji budynków

Efekty szybko zauważyli mieszkańcy Gdańska. A także administratorzy strony Pogromcy Reklamozy na Facebooku.

Efekty Ustawy Krajobrazowej / autor: facebook.com/Pogromcy-Reklamozy
Efekty Ustawy Krajobrazowej / autor: facebook.com/Pogromcy-Reklamozy

Ale - jak czytamy na portalu trojmiasto.pl - likwidacja wielkopowierzchniowych reklam ma też drugą stronę medalu. Światło dzienne ujrzały bowiem latami nieremontowane elewacje budynków.

Ustawa przewiduje też spore kary. Bowiem za umieszczenie nielegalnej reklamy o powierzchni 18 m kw. (to odpowiednik dużego billboardu) trzeba będzie płacić, w wysokości 244 zł za każdy dzień od momentu stwierdzenia przez urzędnika złamania postanowień uchwały.

Czytaj więcej: Gdańsk: wszystkie reklamy muszą być już zgodne z uchwałą krajobrazową

Czytaj też: „Taśmy Amber Gold”: Pierwsze reakcje na film

trojmiasto.pl/KG

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych