Ryzykowna podróż Pendolino: Zrujnowane tory, szanse na zderzenie z innym pociągiem, walące się wiadukty, skład ledwo trzymający się torów ZOBACZ FILM
Oto co pociąg, przecierający drogę dla „super-pojazdów” za 1,6 mld zł, napotyka na trasie. Włosy na głowie stają dęba!
Odcinek Warszawa Włochy – Idzikowice. Na dystansie 80 km ruch jednotorowy (25 proc. długości całej trasy Warszawa-Katowice) Drugi tor nie istnieje lub jest w trakcie budowy. Ruch odbywa się po jednym torze w obu kierunkach z prędkością maksymalną 100 km/h. Prace nie zostaną ukończone do końca 2015 r.
Piastów. Postój 20 minut ze względu na prowadzone prace modernizacyjne.
Ciąg dalszy odcinka Warszawa Włochy-Idzikowice. Ruch odbywa się po jednym torze na odcinku ok. 100 km
Przepust kolejowy w Korytowie. Modernizacja przepustu rozpoczęta w 2013 r. Lewy tor wyłączony z ruchu. Prace wstrzymane.
Wiadukt nad trasą S8. Przebudowa wiaduktu – ruch prowadzony jednotorowe. Wiadukt nie będzie zmodernizowany do końca 2015 r.
Ciąg dalszy odcinka Warszawa Włochy-Idzikowice. Na dystansie prawie 100 km ruch jednotorowy (25 proc. długości całej trasy Warszawa-Katowice). Drugi tor nie istnieje lub jest w trakcie budowy.
Ciąg dalszy odcinka Warszawa Włochy-Idzikowice. Ruch odbywa się cały czas po jednym torze. Drugi tor nie istnieje, albo jest remontowany.
Most nad Pilicą. Przebudowa mostu – ruch prowadzony jednotorowo. Most nie zostanie zmodernizowany przed końcem 2015 r.
Stacja Idzikowice. Rozpoczyna się ruch dwutorowy. Prze kolejnych 50 km tory niezmodernizowane.
Stacja Olszamowice. Od tego punktu według zapewnień PKP PLK pociągi powinny od grudnia 2014 r. jechać z prędkością 200 km/h. Jest to niemożliwe przy skrzyżowaniu torów z drogami w jednym poziomie.
Kolizyjny przejazd kolejowy i wiadukty w budowie. W tym miejscu według zapewnień PKP PLK pociągi powinny od grudnia 2014 r. jechać z prędkością 200 km/h. Jest to niemożliwe przy skrzyżowaniu torów z drogami na jednym poziomie. Ta sama sytuacja powtarza się jeszcze dwa razy.
Stacja Włoszczowa-Północ. Strategiczne ograniczenie prędkości do 160 km/h – ze względu na zastosowane rozjazdy.
Stacja Zawiercie. Od tego miejsca maksymalna prędkość pociągu wynosi 120 km/h - do stacji Dąbrowa Górnicza-Ząbkowice. Tu zaczynają się prace modernizacyjne.
Stacja Łazy. Ciąg dalszy modernizacji
Stacja Dąbrowa Górnicza-Ząbkowice. Trwa modernizacja. Prędkość maksymalna - 100 km/h.
Stacja Dąbrowa Górnicza. Od tego miejsca do Katowic stała prędkość maksymalna wynosi 90 km/h.
wPolityce.pl/ YouTube/