Informacje

Fragment strony www Ministerstwa Zdrowia
Fragment strony www Ministerstwa Zdrowia

Agencja Peppermint: Komentarz ws. identyfikacji wizualnej Ministerstwa Zdrowia

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 31 stycznia 2014, 13:18

  • Powiększ tekst

Po opublikowaniu w naszym serwisie artykułu "Resort zdrowia wydaje 30 tysięcy. Na co? Na nowe logo" otrzymaliśmy z Agencji Peppermint wyjaśnienie na co dokładnie zostały wydane publiczne pieniądze.

Agencja Peppermint w ramach zlecenia dotyczącego identyfikacji wizualnej Ministerstwa Zdrowia oraz projektu graficznego strony internetowej przygotowała:

-         projekt loga,
-         przykłady zastosowania loga i jego różne konfiguracje,
-         wzór prezentacji multimedialnej,
-         slajd otwierający prezentację Ministerstwa Zdrowia,
-         wizytówki,
-         papeterię,
-         koperty,
-         teczki,
-         teczki promocyjne,
-         notesy,
-         torby promocyjne,
-         ściankę do wystąpień Ministra Zdrowia,
-         roll-upy,
-         długopisy,
-         pendrive’y
-         wizytówki na drzwiach Ministerstwa Zdrowia,
-         identyfikatory pracowników,
-         identyfikatory gości,
-         schemat ogłoszenia prasowego,
-         użycie loga w przypadku patronatów,
-         stopki mailowe,
-         druki Ministerstwa Zdrowia, w tym 56 pism wzorcowych,
-         projekt architektury serwisu internetowego,
-         projekt graficzny strony głównej i podstron serwisu internetowego.

Podstawową wersję logo przesyłamy w załączniku. Logotyp umieszczony na stronie internetowej Ministerstwa Zdrowia jest jedynie jedną z dopuszczalnych wersji  podstawowego logotypu.

Komentarz:

Naszym zadaniem było stworzenie systemu identyfikacji wizualnej Ministerstwa Zdrowia (m.in.: logotyp, wizytówki, wzory dokumentów ministerialnych, teczki, papeteria, tablice informacyjne, ścianki i rollupy, gadżety, identyfikatory) oraz projektu graficznego strony internetowej zgodnego z tym systemem. Do tej pory Ministerstwo Zdrowia nie posiadało logo, ani systemu identyfikacji.

Przede wszystkim Ministerstwo potrzebowało sygnetu, czyli znaku graficznego, z którym mogłoby się zawsze kojarzyć i który mógłby występować niezależnie od logotypu (czyli znaku typograficznego) i godła. Istnieje wiele sytuacji, w których posługiwanie się godłem państwowym jest nie na miejscu i konieczne jest odwołanie się do znaku graficznego (sygnetu). Są to elementy takie jak patronaty Ministerstwa czy materiały informacyjne związane z promocją zdrowia. W większości przypadków sygnet będzie stosowany zamiennie z godłem. Zgodnie z założeniami briefu nie miał to jednak być symbol, a graficzna reprezentacja skrótu MZ. Tworząc sygnet kierowaliśmy skojarzeniami ze służbą zdrowia. Stąd czysty odcień koloru niebieskiego i typografia przywodząca na myśl kardiogram. Połączenie sygnetu z logotypem stworzyło nowe logo Ministerstwa. Ze względu na rozporządzenie KPRM, nowe logo musiało także powstać w wersji z godłem państwowym, co stanowiło duże wyzwanie, zwłaszcza w wersji poziomej.

Po stworzeniu logo, przygotowaliśmy księgę znaku oraz księgę norm, która zawiera wzory wszystkich materiałów brandingowych Ministerstwa.

Tworząc projekt serwisu internetowego kierowaliśmy się dostępnością treści dla wszystkich grup docelowych. Zadbaliśmy o intuicyjną architekturę informacji, łatwość obsługi, duże, proste w odbiorze komunikaty i nowoczesny wygląd. Strona została przygotowana w wersji responsywnej. Nie odpowiadamy za kwestie programistyczne/wdrożenie serwisu.

Bartek Cymer
Managing Director
Peppermint

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych