Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: Fratria
Zdjęcie ilustracyjne / autor: Fratria

Wprowadzali w błąd ws. cen biletów. Są zarzuty UOKiK

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 9 marca 2023, 10:31

  • Powiększ tekst

Prezes UOKiK postawił spółce eBilet zarzut nieprawidłowego prezentowania cen biletów – poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w czwartek. Podobne problemy zauważono w serwisach Eventim i Ticketmaster; Urząd oczekuje wyjaśnień i zmiany praktyk

UOKiK przeanalizował ponad 300 ofert dostępnych w portalu ebilet.pl i za każdym razem na końcowym etapie doliczana była opłata serwisowa – poinformował w czwartek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

Jak przekazano, na początkowych etapach wyszukiwania biletów i zapoznawania się z ofertą konsument otrzymuje informację o cenach minimalnych, np. „od 100 zł”, „od 275 zł”. Jednak z dotychczasowych ustaleń wynika, że konsument nie ma szansy kupić biletu po cenie określanej jako minimalna z uwagi na doliczaną opłatę serwisową.

W takiej sytuacji przekaz marketingowy przedsiębiorcy może wprowadzać w błąd” - ocenił cytowany w komunikacie prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Zwrócono uwagę, że spółka eBilet nie zmieniła swoich praktyk po tzw. wystąpieniu miękkim, dlatego Prezes Urzędu postawił jej zarzut naruszania zbiorowych interesów konsumentów. Jeśli się potwierdzi, przedsiębiorcy grozi kara do 10 proc. rocznego obrotu – stwierdzono.

Podobne problemy z uwidacznianiem cen zaobserwowano w serwisach eventim.pl oraz ticketmaster.pl - podał UOKiK.

W bileterii Eventim na początkowym etapie prezentacji oferty również uwidacznianie są ceny od…. Natomiast Ticketmaster przedstawia w podobnej formule część swojej oferty - ceny za bilety regularne. Jak wynika z ustaleń UOKiK, konsumenci w obu serwisach internetowych nie mają możliwości kupienia biletu za prezentowaną cenę minimalną, nawet jeśli wybiorą najtańsze miejsca” – poinformował Urząd.

Wątpliwości UOKiK wzbudziły również rozbieżności w terminologii rodzajów opłat dodatkowych w portalu ticketmaster.pl, w efekcie których konsument nie ma jasności, ile i za jakie usługi musi jeszcze zapłacić. „O ostatecznej cenie do zapłaty dowiaduje się dopiero na końcowych etapach transakcji” – zauważono.

Prezes UOKiK wysłał do spółek Eventim i Ticketmaster Poland wystąpienia, oczekując wyjaśnień i zmiany praktyk – przekazano.

PAP/KGF

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych