Informacje

piwo / autor: pixabay
piwo / autor: pixabay

„Szampan wśród piw” nie wjechał do Europy

Agnieszka Łakoma

Agnieszka Łakoma

dziennikarka portalu wGospodarce.pl, publicystka miesięcznika "Gazeta Bankowa", komentatorka telewizji wPolsce.pl; specjalizuje się w rynku paliw i energetyce

  • Opublikowano: 22 kwietnia 2023, 14:00

    Aktualizacja: 22 kwietnia 2023, 15:44

  • Powiększ tekst

Belgijscy celnicy zniszczyli ponad 2 tysiące puszek piwa z USA tylko dlatego, że widniał na nich slogan reklamowy „szampan wśród piw”. Powód jest prosty: w Europie szampan może być tylko jeden i tylko z Francji.

Do zaskakującej sytuacji doszło kilka tygodni temu w czasie odprawy w Andwerpii piwa marki Miller High Life, bo najpierw przesyłka została zatrzymana, a wczoraj pojawiła się oficjalna informacja, że wszystkie 2352 puszki po prostu zniszczono. To efekt interwencji organizacji Comité Champagne, która ma za zadanie obronę interesów producentów wina musującego z północno-wschodniej Francji. Uznała, że nazwa „Champagne” jest zarezerwowana i chroniona, zatem nawet jako slogan reklamowy nie może byś wykorzystywana na puszkach piwa. Fakt, że amerykański browar stosuje go od ponad 100 lat nie miał żadnego znaczenia. A puszki z piwem uznano za „podróbkę”.

Co ciekawe odbiorca z Niemiec, który zamówił piwo z USA, nie zakwestionował decyzji. Podobnie producent piwa – potentat Molson Coors Beverage.

Za zniszczenie zapłaciła francuska organizacja, a w cytowanym przez media oświadczeniu czytamy, że nastąpiło to „z najwyższym poszanowaniem ochrony środowiska poprzez zapewnienie, że cała partia, zarówno zawartość, jak i opakowanie, zostaną poddane recyklingowi”.

Czytaj też: Ukraina: Ciężarówki z rannymi żołnierzami nie wpuszczane do Rosji

Czytaj też: Kto zarobił na imporcie zboża z Ukrainy? R. Telus ogłasza

Czytaj też: „Mój prąd” 5.0 startuje. Można otrzymać 58 tys. zł

Czytaj też: „Nazistowscy miliarderzy”. Tak zbijali fortuny

Agnieszka Łakoma na podst. Yahoo Finance

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych