Szanowni Państwo: 1 stycznia 2015 roku skończyła się w Polsce służba zdrowia
Około stu telefonów odebrano na specjalnej infolinii dla pacjentów uruchomionej przez śląski NFZ - podała dziś rzeczniczka tego oddziału. Infolinia działa od czwartku, a jej zadaniem jest m.in. informowanie o czynnych gabinetach POZ.
Rzeczniczka śląskiego oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia Małgorzata Doros powiedziała dziś, że dzwoniący na infolinię pacjenci chcieli się zorientować, czy ich lekarz rodzinny podpisał umowę z NFZ, a jeśli tego nie zrobił, to gdzie w razie kłopotów ze zdrowiem mogliby się udać. Jak poinformowała, były to telefony z różnych miast woj. śląskiego.
Według danych z czwartku wieczorem w woj. śląskim zostało przedłużonych 72 proc. umów z lekarzami podstawowej opieki zdrowotnej. Doros zaznaczyła, że część świadczeniodawców dostarczyła dokumenty w czwartek późnym wieczorem, mogła też wysłać dokumenty pocztą lub faksem. Informacje na ten temat zostaną przekazane podczas przedpołudniowej konferencji prasowej.
Śląski NFZ już od środy uspokajał, że w regionie nie ma miasta czy powiatu, w których pacjenci nie będą mieli zapewnionej podstawowej opieki zdrowotnej. W miastach, w których tylko część lekarzy POZ przedłużyło umowy, zostały podpisane umowy na zastępstwo - z SOR-ami, izbami przyjęć i nocną pomocą. W woj. śląskim takich umów na zastępstwo podpisano ponad 60.
Aktualizowany spis placówek, które zawarły kontrakt znajduje się na stronach śląskiego oddziału NFZ (www.nfz-katowice.pl). Ważne informacje dla pacjentów dostępne są również pod numerem całodobowej infolinii śląskiego NFZ - 32 750 66 05.
PAP, as,