Informacje

Polski raj BSS

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 30 kwietnia 2016, 09:29

  • Powiększ tekst

W pierwszej dziesiątce najlepszych lokalizacjach outsourcingowych na świecie jest osiem miast z Azji i tylko dwa z Europy, w tym jedno z Polski.

Biznesowy potencjał Azji w sektorze BSS (skrót ang. Business Support Services) jest oczywisty, ale w Europie, a przede wszystkim w Polsce też nie brakuje miejsc, gdzie rozkręca się sektor nowoczesnych usług biznesowych. W czołówce jest Kraków, który zajmuje 9. pozycję najlepszych miejsc dla obsługi biznesu, najlepszą światową dziesiątkę zamyka to Dublin (Warszawa jest na 25. miejscu, Wrocław na 58.)

O dobrych perspektywach dla dalszego dynamicznego rozwoju sektora w Polsce przekonana jest międzynarodowa firma doradcza McKinsey. Jej eksperci oceniają, że do 2025 roku polskie centra usług biznesowych mogą zatrudniać nawet 450 tys. pracowników. Dziś to zatrudnienie sięga 150 tysięcy i rośnie w tempie 20 proc rocznie.

Dane z McKinseya korespondują z danymi Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, której prezes Sławomir Majman prezentując niedawno sprawozdanie z działaniach Agencji w pierwszym kwartale 2016 r., podkreślił że w portfolio agencji znajdowały się 192 projekty inwestycyjne o łącznej wartości 3,8 mld euro. I że dzięki tym projektom powinno powstać blisko 41,5 tys. nowych miejsc pracy w kilku regionach Polski w tym również takich jak: Opole, Rzeszów, Toruń, Piła i Olsztyn.

O wyborze Polski decyduje szybko rosnąca liczba nowoczesnej powierzchni biurowej, dobra dostępność komunikacyjna, perspektywa ewentualnego wsparcia publicznego, ale przede wszystkim dobrze przygotowani pracownicy, z dobrą znajomością języków obcych. Z informacji Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych w Polsce wynika, że w centrach BSS w Polsce w kontaktach z klientami używa się średnio ośmiu języków obcych, przy rozpiętości od 7 do... 31!

Chociaż wśród dominujących specjalizacji BSS nadal są usługi finansowo-księgowe, kontaktu z klientem tzw. call center, to mocny jest też udział sektora IT oraz rośnie znaczenie usług badawczo-rozwojowych, na których polskiej gospodarce najbardziej zależy.

LG-S

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.